معرفی ۴۱ طرح اشتغال پایدار روستایی در اقلید

۴۱ طرح اشتغال پایدار به بانک‌های عامل در اقلید معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباسعلی کریمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقلید گفت: ۹۸ طرح بررسی‌شده در کمیته فنی شهرستان اقلید به استان معرفی شده که پس از تصویب ۴۷ طرح در حال حاضر ۴۱ طرح اشتغال پایدار روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

وی به سیاست‌های دولت در راستای ایجاد فرصت و بستر مناسب برای اشتغال‌زایی اشاره و بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و فراگیر ازجمله این اقدامات است.

کریمی بابیان اینکه تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در قالب تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان خصوصی و شرکت تعاونی‌ها پرداخت می‌شود، افزود: طرح‌های گردشگری و دانش‌بنیان، حوزه صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی ازدیگر الویت طرح اشتغال فراگیر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقلید ادامه داد: سود این تسهیلات پس از کم کردن درصدی که دولت به صورت یارانه بلاعوض پرداخت می‌کند برای طرح‌های دانش‌بنیان ۸ درصد بوده و به سایر طرح‌ها ۲ تا ۵ درصد یارانه تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  هدف از اجرای طرح اشتغال فراگیر توسعه اشتغال روستا‌های مورد نظر است،  اضافه کرد: سهم شهرستان اقلید با ۴۷ طرح مصوب و ایجاد ۲۸۷ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در اشتغال پایدار روستایی و نیز ۸ طرح با اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان در اشتغال فراگیر اختصاص یافته می‌یابد.

کریمی اظهار کرد: با توجه به سهم نخست شهرستان اقلید مناسب با شاخص‌های موجود، این اعتبارات با افزایش ۲۱ میلیارد تومانی در اشتغال روستایی و ۱۸ میلیارد تومانی در اشتغال فراگیر این شهرستان همراه بوده است.

وی گفت: ۱۳ طرح اشتغال پایدار روستایی و نیز ۱۴ طرح اشتغال فراگیر آماده ارائه به بانک‌ها هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقلید به معرفی ۹۰ نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل اشاره و بیان کرد: تمام این متقاضیان تسهیلات موردنظر را دریافت کرده اند.
انتهای پیام/ت

ارائه طرح‌های اشتغال پایدار به بانک‌های عامل در اقلید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار