فیس‌بوک اعلام کرد: افشای اطلاعات 14 میلیون کاربر تصادفی بود

مدیران فیس‌بوک در گزارشی اعلام کردند افشای اطلاعات 14 میلیون کاربر به دلیل باگ‌ موجود در فیسبوک بوده است.

فیس‌بوک افشای اطلاعات 14 میلیون کاربر را به صورت تصادفی اعلام کرد.به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیس‌بوک روز پنج‌شنبه اعلام کرد افشای اطلاعات خصوصی 14 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به علت باگ به وجود آمده در این نرم‌افزار بوده است. طبق اعلام رسمی این شرکت در فاصله زمانی 18  تا 22 مه (28 اردیبهشت تا 1 خرداد ) اطلاعات خصوصی 14 میلیون کاربر به صورت خودکار با انتشار در صفحه شخصی به صورت عمومی نیز منتشر شده است.

کاربران فیس بوک در این مدت حتی با مراجعه به قسمت تنظیمات ایمنی نیز توانایی عدم نمایش پست‌های ارسالی خود را در صفحات عمومی نداشته‌اند. در تاریخ 27 مه (6 خرداد) کارشناسان این شرکت مشکل ایجاد شده را برطرف کردند اما اطلاعات به نمایش درآمده از 14 میلیون کاربر در مدت 5 روز به صورت ناخواسته بین افراد مختلف به اشتراک گذاشته شده است.

فیس‌بوک از پنج‌شنبه اجازه دسترسی به کاربران آسیب دیده را داده و کاربران می‌توانند پست‌های ارسال شده در مدت یاد شده را بررسی و در صورت تمایل حذف و ویرایش کنند. ارین ایگان رئیس اداره حفظ حریم خصوصی فیس‌بوک ضمن ابراز عذرخواهی از کاربران گفت: کارشناسان بخش فنی همچنان در حال بررسی علت دقیق نقص رخ داده هستند و هم‌اکنون تمام کاربران فیس‌بوک می‌توانند با خیال آسوده پست‌های خود را برای مخاطبان دلخواه بفرستند.

اشتباه رخ داده مربوط به زمانی است که فیس‌بوک در حال تست کردن پیام‌های ویژه کاربران بود؛ ویژگی‌ای که امکان اشتراک‌گذاری پیام‌های خاص به صورت عمومی را می‌دهد. بروز این‌چنین مشکلاتی در پیام رسان فیس بوک با میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان آن هم در شرایطی که این پیام رسان اجتماعی در سایه اتهامات ثابت شده و بعضا ثابت نشده در ایالات متحده و سایر نقاط جهان قرار دارد و مورد سوظن حکومت‌های مختلف جهان به دلیل همکاری و لابی با سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی است جز پایین آوردن اعتبار و ارزش امنیتی این شبکه اجتماعی دست‌آورد دیگری برای فیس‌بوک ندارد.

بیشتر بخوانید:

فصلی تازه از سریال دنباله‌دار رسوایی‌های فیس‌بوک!
یک رسوایی دیگر برای فیس‌بوک

انتهای پیام/

فیس‌بوک اطلاعات 14 میلیون کاربر را تصادفی افشا کرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار