توسعه فعالیت های کشاورزی بر روی محصولات کم مصرف آب انجام می شود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: توسعه فعالیت های کشاورزی با توجه به اقلیم و کاهش بارندگی ها بر روی محصولات کم مصرف آب و به ویژه گیاهان دارویی انجام می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حاج عابدی،  با اشاره به کاهش بارندگی در این شهرستان اظهارکرد: در سال زراعی فعلی که از مهرماه سال گذشته آغاز شده، ۱۷۰ میلی متر بارندگی در تیران و کرون ثبت شده که تا حد نرمال فاصله ۸۰ میلی متری دارد.

وی افزود: میزان نرمال بارندگی در شهرستان تیران و کرون بیش از ۲۵۰ میلی متر است که با توجه به خشکسالی های پیاپی باید این میزان بیش از حد نرمال باشد و بر این اساس کشت گیاهان پرمصرف آب مانند برنج با توجه به شرایط سخت و بحران آب در شهرستان تیران و کرون ممنوع شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه مدیریت منابع آبی و حفظ درختان میوه در حال حاضر دنبال می شود، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی توسعه سطح زیر کشت انجام نمی شود و تنها حفظ درختان موجود مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته بارش های شدید و تگرگ را در شهرستان داشتیم، خاطرنشان کرد: تگرگ و سیلاب ها تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

حاج عابدی یادآورشد: توسعه فعالیت های کشاورزی با توجه به اقلیم و کاهش بارندگی ها بر روی محصولات کم مصرف آب و به ویژه گیاهان دارویی انجام می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.