کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ؛

تداوم وزش باد و گردوخاک در شمال سیستان وبلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا فردا همچنان در شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد همراه با گرد و خاک ادامه دارد.

آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در حال حاضر آسمان اکثر شهر‌های سیستان و بلوچستان غبارآلود و در نیمه شمالی و نواحی ساحلی استان در بعد از ظهر‌ها قسمتی ابری است.

آزادمنش با اشاره به اینکه تا اواسط وقت فردا همچنان در شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد همراه با گرد و خاک ادامه دارد، افزود: در زاهدان نواحی مرکزی، مرز غربی و جنوب شرق استان نیز وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دریای عمان طی دو روز آینده مواج ومتلاطم است، گفت: از روز یکشنبه تا اواخر هفته ارتفاع موج دریای عمان بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در سواحل «گواتر» و «پسابندر» بیش از ۲.۵ متر برآورد می‌شود.

وی  ادامه داد: از نظر دمایی نیز از روز دوشنبه در نیمه شمالی استان مجددا شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود، اما در نیمه جنوبی از روز دوشنبه قدری از گرمای هوا کاسته می‌شود.

آزادمنش با اشاره به اینکه طی این مدت پدیده مه در برخی نقاط سبب کاهش دید می‌شود، تصریح کرد: از همین رو ضروری است تا قایق‌های سبک و تفریحی هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

طوفان شن درزابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار