مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد؛

فعال سازی خانه‌های امید برای دورهمی بازنشستگان/ تلاش برای ترویج ورزش بازنشستگی

تقی زاده گفت: ما اعتقاد داریم پیشگیری بهتر از درمان است، به همین دلیل پیگیر توسعه ورزش بازنشستگان هستیم.

فعال سازی خانه‌های امید برای دورهمی بازنشستگان/ تلاش برای ترویج ورزش بازنشستگیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید تقی زاده در سفر به استان قزوین و در نشست با روسای کانون های بازنشستگی این استان گفت: ما باید تلاش کنیم نگاه به بازنشستگان عوض شود و در این زمینه مجلس و دولت باید نگاه خود را به بازنشستگان تغییر دهند. گاهی صندوق های بازنشستگی و جامعه بازنشستگان در جامعه و کشور به عنوان یک ابرچالش مطرح می‌شوند در حالی که ابرچالش نیستند و ابرمساله هستند و به همین دلیل ابر مسائل قابل حل و فصل هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه رابطه بسیار خوبی بین صندوق بازنشستگی کشوری و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، گفت: در کشور نسبت به بازنشستگان احساس ارزشمندی و فرهیختگی وجود دارد و همه تلاش می‌کنند تا اتفاقات خوبی برای بازنشستگان بیافتد، بنابراین می‌توان از ظرفیت دولت و مجلس شورای اسلامی به نحو احسن استفاده کرد.

وی گفت: ما در تلاش هستیم تا پس از تعطیلات مجلس شورای اسلامی نخستین فراکسیون بازنشستگان را در مجلس تشکیل دهیم و نمایندگان مجلس نیز از آن استقبال کرده اند.

تقی زاده با اشاره به اینکه کانون های مختلفی در سطح کشور و استان تهران داریم اما حرکت ها و تلاش های کانون های بازنشستگی مشترک و یک صدا نیست و ادبیات آنها هم یکسان نیست، تصریح کرد: بنابراین در تلاش هستیم که با مشخص کردن اولویت های حوزه بازنشستگی، صدای بازنشستگان و ادبیات کانون های بازنشستگی را یکسان کنیم و بر این اساس بتوانیم برنامه‌های مورد نظر را جلو ببریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری نیز گفت: این لایحه به کمیسیون مشترک در مجلس رفته بود اما با تلاش هایی که انجام شد به کمیسیون اجتماعی بازگشت که امیدواریم با کارهای تخصصی و تلاش‌هایی که در این کمیسیون انجام می‌شود آنچه که مدنظر صندوق بازنشستگی کشوری و کانون‌های بازنشستگی است به ثمر و نتیجه مناسبی برسد.

وی گفت: امروز بازنشستگان همه سرمایه های صندوق بازنشستگی کشوری هستند و همه سرمایه‌های صندوق نیز متعلق به آنان است و ما تلاش می‌کنیم تا هر آنچه که متعلق به بازنشستگان کشوری است با جدیت و حساسیت حفظ و حراست کنیم.

تقی زاده یادآور شد: با مسئولین و وزرا صحبت کردیم که در صورت امکان و بر اساس قانون آنچه که در زمینه رفاهی شاغلین وجود دارد، به بازنشستگان کشوری و بازنشستگان دستگاه مربوطه خود نیز ارائه کنند که در صورت اجرا اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در حوزه درمان کارها و برنامه های خوبی برنامه ریزی شده است گفت: در حال حاضر سه‌چهارم هزینه درمانی پس از ۶۰ سالگی افراد اتفاق می‌افتد و به همین دلیل باید در حوزه درمانی و بیمه های مکمل درمان برنامه های دقیق و قابل اجرا و مناسبی را در پیش گرفت.

تقی زاده ادامه داد: ما باید بتوانیم مانند بسیاری از نرم افزارهای حرفه ای و استارتاپ ها، در حوزه درمان و بهداشت بازنشستگان نیز اقدام کنیم و پرونده سلامت الکترونیک بازنشستگان را راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری بازنشستگان آنچه امروز در حال اتفاق افتادن است قابل قبول برای صندوق بازنشستگی کشوری نیست، اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم تا بر اساس یک برنامه جدید و مشخص برنامه های گردشگری بازنشستگان را به صورت ارزان قیمت و مناسب اجرایی کنیم تا رضایت بازنشستگان جلب شود.

تقی زاده با بیان اینکه به تمامی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه تاکید شده است که سرمایه های در اختیار باید با سود مشخصی مدیریت و سرمایه گذاری شوند گفت: شفاف سازی و سرمایه گذاری های مناسب و درست و سودآور در دستور کار حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی افزود: فعال سازی خانه های امید و پویایی به عنوان مراکزی برای جمع شدن و دورهمی بازنشستگان مورد توجه ویژه ما است و باید از ظرفیت‌های موجود در این مراکز به خوبی استفاده شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه مکان‌یابی خانه‌های امید به خوبی انجام نشده است گفت: خانه های امید باید در بهترین پارک های شهر و در مرکز شهر قرار گیرد تا بازنشستگان بتوانند به خوبی و به سهولت از خانه‌های امید استفاده کنند.

وی گفت: یکی از برنامه های بسیار مهم صندوق بازنشستگی کشوری، تلاش و ترویج ورزش بازنشستگی است، چرا که ما اعتقاد داریم پیشگیری بهتر و بالاتر از درمان است و به همین دلیل پیگیر توسعه ورزش بازنشستگان هستیم. یکی دیگر از سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه پویایی و ورزش بازنشستگان، راه اندازی باشگاه های ورزشی است؛ از همین رو با آقای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان صحبت شده تا توجه بیشتری نسبت به راه‌اندازی این باشگاه‌ها برای بازنشستگان صورت گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در حوزه بین الملل نیز ما پیگیر شکل گیری دبیرخانه صندوق‌های بازنشستگی آسیایی هستیم گفت: در حال حاضر ۲۰ کشور در کنار ایران اسلامی قرار دارند که می‌توان با کمک آنها دبیرخانه صندوق‌های بازنشستگی آسیایی را برای اولین بار در ایران راه اندازی کرد.

تقی زاده با بیان اینکه مسائل بازنشستگان و پیشنهادات آنها باید از طریق کانون‌های بازنشستگی ارائه شود گفت: بهترین کاری که می توان در حوزه بازنشستگی انجام داد استفاده از ظرفیت‌ها و خود بازنشستگان برای حل مسائل موجود است. بازنشستگان بهترین افرادی هستند که می‌توانند مسائل و مشکلات را به خوبی رصد کرده و نسبت به ارائه پیشنهادات مفید و مناسب و حل مسائل موجود و پیشرفت در امور، راه‌ حل ارائه و به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبداله عطوفت
۱۶:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلامـ ـ تبریک عرض میکنمـ بمناسبت فراررسیدن ضافت الله ...

عزیزان مسؤل همه ماانتظارداریم بعداز سی سال خدمت شرافتمندانه یک زندگی ابرومندانه داشته باشیم ودرامدوحقوف ما طوری باشدکه حداقل باتورم امروز جوابگو باشد ...
مادرشرایطی نیستیم که بتوانیم دنبال کار دیگری باشیم باتوجه به اینکه ماهرکدام چندجوان تحصیل کرده جوان داریم ....
عنابت بفرمایید ـــعبادت بجز خدمت خلق نبست موفق باشید
آخرین اخبار