توزیع سبد غذایی در بین مادران مبتلا به سوء تغذیه

۲۲۹ سبد غذایی در بین مادران باردار، شیرده، بی بضاعت و مبتلا به سوء تغذیه در فیروزآباد توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خدابخش چگینی رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد هدف از توزیع سبد غذایی بنیاد علوی را بهبود سلامت مادران دانست و گفت: این سبد‌های غذایی به مادرانی که دارای کم‌خونی، وزن گیری نامطلوب، حاملگی‌های چندقلو و وزن کمتر از ۴۵ قبل از بارداری هستند، اهدا می‌شود.

وی افزود: کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

چگینی دوره بارداری را دوره‌ای مهم و حساس برای مادران عنوان کرد و ادامه داد: رعایت تغذیه اصولی علاوه بر افزایش ضریب اطمینان برای تولد نوزاد سالم، باعث پیشگیری از ایجاد کم‌خونی و بیماری‌های بعد از آن نیز می‌شود.

سولماز پارسا کارشناس مسوول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد نیز گفت: مادران واجد شرایط از مـاه چهـارم بـارداری تا پـایان مـاه ششـم شیردهی تحت پوشش این طـرح قرار می‌گیرند و سبد غذایی بنیاد علوی شامل بـرنـج، ماکارونی، نخود فرنگی، لوبیا چیتی، پنیر، سویا، مرغ، کنسرو تن مـاهی، عدس، خرما، روغن مایع، مغز بادام، عسل و شکر به آنان اهدا می‌شود.

بنیاد علوی از سال ۱۳۸۷ به دستور رییس بنیاد مستضعفان، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده دچار سـوء تغذیه در مناطق کمتر توسعه یافته کشور کرده است.

شهرستان فیروزآباد در فاصله ۱۱۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

توزیع سبد غذایی در فیروزآباد

برچسب ها: تغذیه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.