استقبال مردم و مسئولان از صیادان آزاد شده کنارکی در بند دزدان سومالی

۴ صیاد آزاد شده کنارکی در بند دزدان سومالی مورد استقبال گرم نماینده مجلس شورای اسلامی، فرمانداران چابهار، نیکشهر و کنارک و قشر‌های مختلف مردم در جنوب سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

استقبال مردم و مسئولان  از صیادان آزاد شده کنارکی در بند دزدان سومالیبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم اظهار داشت: این صیادان از فروردین ماه سال ۱۳۹۴ در بند دزدان سومالی بودند و با سخت‌ترین شرایط روزگار گذرانده اند.

عبدالغفور ایران نژاد افزود: آزادی ۲۰ صیاد پس از گذشت بیش از سه سال اسارت در بند دزدان سومالی موجی از خوشحالی و قدردانی صمیمانه مردم سیستان و بلوچستان از پیگیری‌های ریاست جمهوری و اقتدار وزارت اطلاعات را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: ۱۶ صیاد دیگر هم اکنون در اختیار سفارت ایران در نایروبی هستند که در روز‌های آینده به وسیله یک فروند لنج به میهن باز خواهند گشت.

وی افزود: جبران خسارت لنج‌های آسیب دیده و ضرر‌های صاحبان لنج‌ها از سوی دولت ضروری است تا گوشه‌ای از درد و رنج آن‌ها التیام داده شود.

هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: چهار نفر از صیادان به نام‌های مسعود بلوچی، شیرمحمد تابه زر، احمد بلوچی و آدم بلوچی پس از ورود به کشور امروز وارد فرودگاه کنارک شدند.

هدایت الله میرمرادزهی افزود: آزادی صیادان در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر سبب خوشحالی خانواده‌های چشم انتظار و مردم این منطقه شده است.

وی گفت: در طول چند سال گذشته بسیاری از خانواده‌ها داغدار شدند، زیرا هشت صیاد در بند دزدان دریایی به قتل رسیدند و خانواده سایر ملوانان در بند نیز نگران سرنوشت سرپرست خانواده خود بودند.

وی ادامه داد: دستور رئیس جمهوری و پیگیری‌های شبانه روزی وزارت اطلاعات مثمر ثمر واقع شد و در نهایت منجر به آزادی صیادان در بند شد.

میرمرادزهی تصریح کرد: برای آزادی صیادان در بند دزدان سومالی تلاش زیادی از سوی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و دستگاه‌های سیاسی و امنیتی انجام گرفته است.

وی از همکاری و پیگیری‌های مستمر وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اطلاعات، رئیس سازمان شیلات ایران، وزیر امورخارجه، استانداری، دستگاه‌های امنیتی و قضایی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مردم محلی برای آزادی صیادان کنارک و چابهار قدردانی کرد.

وی گفت: صیادان منطقه بلوچستان برای انجام صید به آب‌های فراساحلی می‌روند که برخی مواقع گرفتار دزدان دریایی سومالی می‌شوند.

انتهای پیام/ع

آزادی  صیادان کنارکی در بند دزدان سومالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار