اسناد مالکیت دفترچه ای اعتبار ندارد

اسناد مالکیت دفترچه‌ای و عادی، بدون اعتبار است و دارندگان اینگونه اسناد باید هرچه سریع‌تر برای تعویض این اسناد با سند تک برگ اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی اقبال مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند منگوله دار و سند سیم سربی معروف هستند که باید به سند تک برگ تبدیل شوند.

وی افزود: هم اینک دریافت وام و یا انتقال سند با سند دفترچه‌ای ممکن نیست و دارندگان این اسناد چنانچه بخواهند با استفاده از سند خود اقدام به دریافت وام کنند باید سند تک برگ در اختیار داشته باشند.

اقبال ادامه داد: اسناد مالکیت دفترچه‌ای حداکثر ظرف مدت یک هفته تعویض و به جای آن سند تک برگ صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و ۹۰۰ هزار سند دفترچه‌ای موجود در استان هنوز برای تعویض ۹۲۰ هزار سند هیچگونه اقدامی انجام نشده و با توجه به فراخوان‌های انجام شده برای تعویض این اسناد انتظار است که مردم هرچه سریعتر برای انجام این کار اقدام کنند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس، یکی از معضلات موجود در اداره‌ها و واحد‌های ثبتی را حضور دلالان اعلام کرد و تصریح کرد: مردم به هیچ وجه به این افراد اعتماد نکنند و خودشان پیگیر امور خود باشند.
انتهای پیام/ر

اسناد مالکیت دفترچه ای اعتبار ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سند منگوله دار بهترین وجامع ترین سند است فقط بخاطر اینکه پول بیشتری بگیرند تک وبرگی که با هر معامله باطلل میشه ویه پول دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
تورو خدا کمک کنید سند خونه منگوله دار میخواین برای وثیقه آیا قبول میکنن