اردبیل/

اجراي 46 بند سنگي ملاتي آبخيزداري در اردبيل

20 طرح احداث بندهای تاخیری ، 16 بند کنترل سیلاب و چهار سد زیر زمینی امسال در اردبیل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل در جلسه شورای حفاظت منابع طبیعی اردبیل با بیان اینکه با اجرای 46 بند سنگی ملاتی آبخیزداری طی سال جاری سه میلیون متر مکعب به حجم استحصال شده اضافه می شود گفت: این طرحها با اعتباری افزون بر 37 میلیارد ریال در سطح حوزه های آبخیزداری استان اردبیل اجرا می شود .

نایبعلی رحیمی افزود در طول برنامه چهارم توسعه با اجرای طرحهای آبخیزداری 14 میلیون متر مکعب از هرز آبهای سطحی و سیلابهای حوزه های آبخیز استان استحصال و کنترل شده است.

وی گفت این مهم با اجرای طرحهای آبخیزداری در سطح 99 هزار و 450 هکتار حوزه های آبخیز استان محقق شده است.

رحیمی رویکرد اصلی در بخش آبخیزداری را توجه به مطالعه حوزه های آبخیز استان بر شمرد و افزود : در این راستا و به منظور علمی کردن فعالیتهای آبخیزداری برای 907 هزار هکتار معادل 60درصد حوزه های آبخیز استان تاکنون مطالعات توجیهی و برای 252 هزار هکتار مطالعات تفضیلی اجرائی تهیه شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال به بخش آبخیزداری از محل اعتبارات سفر دور سوم ریاست جمهوری از اختصاص اعتباری افزون بر 500 میلیارد ریال برای توسعه اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح استان در طول برنامه پنجم توسعه خبر داد.

 وی برگ چایی و رضی چایی در مشگین شهر ، شریف بیگلو و کفتاره در اردبیل ، پیله رود و سقزچایی در نمین ، خوجین خلخال ، سکر آباد کوثر ، سد سفید رود و قوری چای پارس آباد و حوزه های آبخیز شهرستانهای گرمی ، بیله سوار و سرعین را از جمله محل اجرای طرحهای آبخیزداری در سال جاری عنوان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.