قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران:

مردم به حواشی واکسن HPV توجهی نکنند/ ساخت داخلی واکسن دستور رئیس جمهوری است

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری با سازمان انرژی اتمی گفنت: ساخت بیمارستان مدرن برای بیماران صعب العلاج آینده نگری است.

مردم به حواشی واکسن HPV توجهی نکنند/ ساخت داخلی واکسن دستور رئیس جمهوری استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اتمی‌ صبح امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه احداث و تأمین منابع مالی مرکز آموزشی و پزشکی سرطان‌ و پزشکی هسته‌ای که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه‌ سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت در کنار مردم  است و همکاری‌های خوبی در زمینه تولید واکسن، رادیو داروها‌ و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی داریم.

وی ادامه داد: برای مراکزی که تجهیزات پرتویی‌ جهت تشخیص و درمان بیماری‌ها صعب‌العلاج در آن به کار گرفته شده است سازمان انرژی اتمی نظارت جدی دارد‌ و ساخت بیمارستان مدرن‌ نیز با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان انرژی‌ اتمی و شهرداری انجام می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی بهره‌مندی از تجهیزات و دانش را اولویت خود می داند، گفت: این سازمان امروزه زمین با ارزشی را برای ساخت بیمارستان ویژه‌ بیماران سرطانی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

هاشمی ادامه داد: امروزه‌ دانش جدید در حوزه تشخیص درمان بیماری‌های صعب‌العلاج‌ در دنیا  موضوع جدیدی است و ما هنوز از اکثر کشورهای پیشرفته‌ دنیا در زمینه دانش جدید محروم هستیم‌؛ فقط  بخشی از این تکنولوژی وارد  بازار شده و بخشی دیگر در سال‌های آینده وارد بازار می‌شود.

وی عنوان کرد: ساخت بیمارستان مدرن برای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج  نوعی آینده‌نگری محسوب می‌شود تا  از کشورهای پیشرفته‌ عقب نمانیم و خوشبختانه امروزه در حوزه پزشکی در مرحله‌ای قرار داریم که در منطقه غرب آسیا جزء کشورهای کم نظیر به حساب می‌آییم‌.

وی گفت: دانشمندان ایرانی در عرصه بین‌المللی با همتایان خود و با آنکه از امکانات کمتری برخوردار هستند؛ در مسیر دانش گام‌های مؤثری را برداشته‌اند.

ساخت بیمارستان تا 3 سال آینده به نتیجه می رسد

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت  اظهار کرد: ساخت بیمارستان مدرن تا 3 سال آینده با مشارکت سازمان انرژی اتمی، شهرداری تهران انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی ایران در تاسیس این مجموعه مشارکت دارد.

وی بیان کرد: این بیمارستان کارهای تشخیصی درمانی بیماران مبتلا به سرطان در آن انجام می‌شود که در کنار این مرکز موسسات آموزشی و مجموعه‌های موثر دایر می‌شود.

تولید داخلی واکسن تاکید ویژه رئیس جمهوری است

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره واکسن HPV گفت: طبق دستور آقای رئیس جمهوری همه واکسن‌ها را باید خودمان تولید کنیم و حتما فناوری و امکان تولید این واکسن هم در کشورمان وجود دارد؛ در عین حال اقدامات خوبی هم در زمینه تولید واکسن‌ها انجام شده  یا در حال انجام است.

وزیر بهداشت بیان کرد: تولید واکسن  چه در انستیتو پاستور و چه در قالب قرارداد‌های 2جانبه‌ای که با برخی از کشور‌ها منعقد شده است همچنین درباره واکسن HPV تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم، وارد برنامه ایمن سازی کشور نخواهیم کرد. در عین حال توصیه می‌کنم که به حاشیه‌ها هم توجهی نداشته باشید.

هاشمی گفت: یک برنامه پربیننده و بسیار موفق مانند ماه عسل زیر ذره‌بین قرار دارد و هر اقدامی که انجام دهد ممکن است اشکالات و ایراداتی به آن وارد شود که  به نظر من باید از بالاتر نگاه کرد و ببینیم که چه چیزی به صلاح مردم است و خیلی گرفتار حاشیه‌ها نشویم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سوگلی
۱۷:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
آخر باید بزنیم یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
اخر ضرر داره یا نه لطفا بیشتر در موردش اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
اگه خوبه پس چطور تو کشورهای دیگه این واکسن ممنونعه؟ !
آخرین اخبار