وجود ۳ هزار زندانی بدهکار مهریه در حبس

مدیر عامل ستاد دیه گفت:اکنون ۳ هزار زندانی بدهکار مهریه در حبس هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جولایی مدیر عامل ستاد دیه شنبه شب در مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در طبس با بیان اینکه اکنون 3 هزار زندانی بدهکار مهریه در حبس هستند،گفت:سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 زندانی مهریه که کانون زندگی آنان فرو پاشیده بود،از زندان های کشور آزاد شدند.

 

وی  افزود:در عمده گرفتاری‌ ها خودمان مقصر هستیم و یکی از مشکلات فراوان ما که موجب از هم پاشیدگی خانواده‌ ها می‌شود،مهریه ‌های غیرعاقلانه است.


جولایی گفت:در طول ماه مبارک رمضان امسال 377 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور برگزار شد و تا پایان این ماه مبارک ممکن است به حدود 400 مورد برسد.


مدیر عامل ستاد دیه افزود:مردم تبریز در جشن گلریزان هفته گذشته 3 میلیارد تومان و مردم شیراز حدود 7 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.


وی اظهار کرد:ستاد دیه کشور در چند سال گذشته بیش از 113 هزار نفر زندانی با جرایم غیرعمد آزاد کرده است که بیش از 10 هزار نفر آن مربوط به سال گذشته است.

 

هاشمی مدیرکل زندان ‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 16 نفر از زندانی های استان آزاد شدند،گفت:این افراد یک میلیارد و 600 میلیون تومان بدهکار بودند.


وی ادامه داد:در سال گذشته 109 نفر از از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان های خراسان جنوبی با مبلغ بدهکاری 9 میلیارد و 600 میلیون تومان آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند و برگشت مجددی نیز به زندان نداشتند.


هاشمی بیان کرد:در سال 1395 تعداد 115 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از خراسان جنوبی آزاد شدند و این افراد 7 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهکار بودند.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه اولین فرایند را در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شاکیان آغاز می‌کنند،گفت:اگر شاکیان گذشت نکنند،پرونده زیر 200 میلیون تومان قرار نمی‌گیرد و ستاد دیه نمی‌تواند ورود پیدا کند.


وی اظهار داشت:در شهرستان فردوس 53 نفر زندانی جرایم غیرعمد داریم که پرونده 37 نفر در ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد، چون ستاد در مبالغ زیر 200 میلیون تومان ورود پیدا می‌کند.

 

هاشمی افزود: 19 نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان طبس وجود دارند که امروز شاهد آزادی یک زن در این زندان هستیم که مبلغ بدهی وی 406 میلیون تومان است که با حدود 180 میلیون تومان گذشت شاکی،کمک مردم و 180 میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور، این فرد آزاد شد.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت:ستاد دیه کشور در دو سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به ستاد دیه خراسان جنوبی کمک کرد.


وی یادآور شد:امروز 180 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که 175 نفر مرد و 5 نفر زن هستند و بالغ بر 24 میلیارد تومان برای آزادی این افراد نیاز است.


هاشمی افزود:ستاد دیه استان 139 پرونده را مورد بررسی قرار داده است که این تعداد بالغ بر 17 میلیارد تومان بدهکار هستند.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار