شمار نظامیان اوکراین در افغانستان ۳ برابر می شود

وزیر دفاع اوکراین اظهار داشت که این کشور به مشارکت در ماموریت ناتو در افغانستان ادامه خواهد داد و شمار نظامیان خود را نیز ۳ برابر افزایش می‌دهد.

اوکراین شمار نظامیان خود در افغانستان را ۳ برابر می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «استپان پولتراک»، وزیر دفاع اوکراین تاکید کرد که ارتش این کشور به مشارکت خود در ماموریت «حمایت قاطع» در افغانستان ادامه می‌دهد و همچنین برای اعزام نیروهای بیشتر نیز آماده است.

پولتراک در نشست پیمان شورای آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: ما آماده‌ایم تا مشارکت خود را در افغانستان افزایش دهیم و نظامیان بیشتری را مقر ماموریت «حمایت قاطع» اعزام کنیم و شمار نیروهای خود را 3 برابر افزایش دهیم.

کشورهای عضو ماموریت حمایت قاطع مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را برعهده دارند.

گفتنی است که حضور نظامی اوکراین در افغانستان به 11 سال گذشته بر می‌گردد و براساس گزارش‌ها نیز در حال حاضر 10 نظامی این کشور در افغانستان مستقر هستند.

اخیرا نیز جنرال «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا در نشست وزیران کشورهای عضو ناتو گفت که قطر و امارات نیز به ماموریت ناتو در افغانستان پیوسته‌اند اما درباره شمار نیروهای اعزامی این کشورها جزئیاتی ارائه نکرد.

به نوشته تسنیم، این در حالی است که برخی نمایندگان پارلمان افغانستان نسبت به اعزام نظامیان قطری و اماراتی ابراز نگرانی کرده و آن را سبب تشدید احتمال جنگ‌های نیابتی در این کشور دانستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اوکراین ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار