جمع آوری 4هزار کانکس و چادر در مناطق زلزله زده

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۰۰۰ کانکس و چادر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تعیین تکلیف و جمع‌آوری شده است.

جمع آوری 4هزار کانکس و چادر در مناطق زلزله زدهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  رضا خواجه‌ای  رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: پرداخت کمک‌های معیشتی نشان‌دهنده فعالیت مناسب ستاد معین قم در تعیین تکلیف کانکس‌ها و چادرها است زیرا پرداخت کمک های معیشتی منوط بر جمع‌اوری کانکس و چادر است.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار واحد در روستا و 8000 واحد در شهر‌های زلزله‌زده در اولویت نخست قرار داشتند، عنوان کرد: در مناطق زلزله‌زده تاکنون 27 هزار واحد آواربرداری، 22 هزار و 500 واحد پی‌کنی، 15 هزار و 900 واحد بتن و فونداسیون، 10 هزار واحد اجرای اسکلت و 6000 واحد اجرای سقف و دیوارکشی انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع 49 هزار واحد تعمیری عملیات تعمیری را آغاز کرده‌اند که از این تعداد 40 هزار واحد کار را به اتمام رسانده‌اند بیان کرد: هرچند تعداد واحدهای اولویت نخست در شهر و روستا حدود 13 هزار واحد بود اما عملیات تعمیر برای تمام واحدهای اولویت اول و دوم آغاز شده و تعداد آواربرداری‌‌های انجام شده گواهی بر این موضوع است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه بیشتر واحدهایی که پروانه ساخت را دریافت کرده‌اند عملیات پی‌کنی را نیز آغاز کرده‌اند گفت: تاکنون 2300 پلاک پروانه معادل 3210 واحد صادر شده است که تمام این واحدها عملیات پی‌کنی را آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 92 هزار واحد در مناطق زلزله‌زده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند افزود: از این تعداد 71 هزار واحد عقد قرارداد شده است و از 15 هزار واحد معرفی شده برای دریافت تسهیلات معیشتی 9000 واحد عقد قرارداد شده‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های جنبی به زلزله‌زدگان علاوه بر تسهیلات پرداختی گفت: هشت تن سیمان رایگان در اختیار هر واحد مسکونی قرار داده می‌شود و هزینه طراحی نقشه و نظارت نیز رایگان است.

 

انتهای پیام/ ز

 

تاکنون 92 هزار واحد در مناطق زلزله‌زده  به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار