از ظرفیت دهیاری‌های برای حل مشکلات صنعت‌گران دستی استفاده شود

استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت از اشتغال در حوزه صنایع دستی گفت: در این عرصه از ظرفیت دهیاری‌های استان بوشهر برای حل مشکلات صنعت‌گران دستی استفاده شود.

از ظرفیت دهیاری‌های برای حل مشکلات صنعت‌گران دستی استفاده شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با صنعت‌گران و فعالان صنایع دستی استان بوشهر با قدردانی از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: مردم موقعیت شناس با وجود گرمای شدید هوا با احساس مسئولیت الهی و انقلابی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت و با این حضور بار دیگر بر شعار‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه صنایع دستی تصریح کرد: هنرمندان دستی استان بوشهر آثار قابل توجهی خلق می‌کنند که معرفی این محصولات در نقاط مختلف ایران و جهان امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در عرصه صنایع دستی ظرفیت فوق‌العاده‌ای در استان وجود دارد گفت: اشتغال در عرصه صنایع دستی بسیار کم‌هزینه‌تر از دیگر عرصه‌ها است که با این ظرفیت می‌توان زمینه اشتغال در مناطق مختلف استان فراهم کرد.

گراوند با بیان اینکه برای منطقه ویژه شمال استان بوشهر افزون ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش بینی شده است خاطر نشان کرد: با این میزان اعتبار برای هر شغل بین ۵ تا ۲۰ میلیارد تومان نیاز به سرمایه‌گذاری است در حالی است در صنایع دستی برای ۲ شغل ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: صنایع دستی در اشتغال، درآمدزایی، صادرات و ارزآوری نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد که نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی در این عرصه نیست.

استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکل بیمه تامین اجتماعی فعالان صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: توجه به بیمه تامین اجتماعی زمینه اشتغال پایدار و اطمینان خاطر صنعتگران را بیش از پیش فراهم می‌کند.

گراوند بر ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره به فعالان صنایع دستی تاکید کرد و گفت: در این زمینه لازم است نشست تخصصی با بانک‌ها برگزار شود هر چند استان بوشهر در پرداخت تسهیلات جزء ۲ استان برتر کشور معرفی شده، ولی پرداختی‌ها رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در بخش صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: باید بانک‌ها در این عرصه تحول آفرین باشند و با پرداخت تسهیلات به اجرای طرح‌های صنایع دستی و گردشگری سرعت ببخشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر انعقاد تفاهم‌نامه برای حل مشکلات کارگاه‌های صنایع دستی در استان افزود: در این عرصه دهیاری‌ها باید نقش خود را در حل مشکلات فعالان صنایع دستی ایفا و این بخش را یاری کنند.

گراوند، نقش مهم نهاد‌های مردمی در حوزه صنایع دستی مهم دانست و تاکید کرد: نهاد‌های مردمی وظیفه دارند در حل مشکلات فعالان صنایع دستی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کمک کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در حوزه اشتغال روستایی خاطر نشان کرد:در این عرصه از ظرفیت دهیاری‌های استان بوشهر برای حل مشکلات صنعت‌گران دستی استفاده شود.

استاندار بوشهر از ایجاد مرکز دائمی ارائه محصولات صنایع دستی استان بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای راه‌اندازی مرکز دائمی صنایع دستی در مدرسه سعادت باید اعتبارات لازم تخصیص یابد.

گراوند بر ایجاد مراکز و بازارچه صنایع دستی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: در این راستا همکاری فرمانداران و بخشداران برای تخصیص اعتبارات لازم ضروری است.

انتهای پیام/م

ظرفیت دهیاری‌های استان بوشهر در حوزه اشتغال استفاده شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.