جلوگیری از تعرض به منظر زیارتگاه چک چک در اردکان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: هفته گذشته با اطلاع از شروع فعالیت معدنی در حوالی زیارتگاه چک چک، دستور تعطیلی آن صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد حمید مشتاقیان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: هفته گذشته با اطلاع یافتن از شروع فعالیت معدنی در حوالی زیارتگاه چک چک و با پیگیری زرتشتیان شریف آباد اردکان نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی، در محل حاضر شده و دستور تعطیلی آن صادر شده است.

مشتاقایان افزود: متاسفانه شاهد فعالیت‌های معدنی در اطراف این زیارتگاه بوده ایم که این فعالیت‌ها مخرب در بحث حریم زیباشناسی و حریم چشم اندازی طبیعی این محل می‌باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستور تعطیلی این معدن صادر و بهره بردار معدن مرمریت به مراجع قضایی معرفی شده و امید است شاهد تعطیلی کامل این کوه بری‌ها در منظر زیارتگاه چک چک باشیم.

زیارتگاه چک چک یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری شهرستان اردکان و بزرگترین زیارتگاه زرتشتیان جهان و در فاصله ۴۳ کیلومتری شهر اردکان قرار دارد.

این زیارتگاه را زرتشتیان پیرسبز می‌نامند و هر ساله ۲۴ خرداد به مدت ۴ روز در این زیارتگاه دور هم جمع شده و به نیایش می‌پردازند.

این مکان در ایام سال میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است.

انتهای پیام/ص

جلوگیری از تخریب کوه در مجاورت زیارتگاه چک چک

برچسب ها: تخریب ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار