سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد؛

مدیریت ورود به بزرگراه‌ها با سامانه کنترل هوشمند

سرگرد زینی‌وند گفت: سامانه هوشمند کنترل ورودی بزرگراه، با هدف کنترل حجم ورودی به تقاطع‌ها پیش‌بینی شده تا با تعبیه چراغ راهنمایی در رسیدن جریان ترافیک به شرایط اشباع، تأخیر ایجاد کند.

مدیریت ورود خودروها به بزرگراه‌ها با سامانه کنترل هوشمندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد مصطفی زینی‌وند سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با سامانه کنترل ورودی به بزرگراه و کارکرد آن اظهار کرد: سامانه هوشمند کنترل ورودی بزرگراه، با هدف کنترل حجم ورودی به تقاطع‌ها پیش‌بینی شده تا با تعبیه چراغ راهنمایی در رسیدن جریان ترافیک به شرایط اشباع، تأخیر ایجاد کند.

وی بیان کرد: به‌دلیل محدودیت در ظرفیت بزرگراه‌ها در ساعات اوج ترافیک، ورودی بزرگراه توسط سامانه کنترل هوشمند تنظیم می‌شود. این سامانه با اولویت دادن به مسیر اصلی باعث روانسازی تردد در آن می‌شود. در حال حاضر از این سیستم در محدوده بزرگراه طبقاتی صدر استفاده می‌شود.

سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: شهروندان  باید توجه داشته باشند که در ساعات اوج ترافیک شهری در پل شهید صدر، زمان چراغ سبز ۳ ثانیه و زمان چراغ زرد ۲ ثانیه است. زمان چراغ قرمز نیز متغیر است و بر اساس وضعیت ترافیک روی پل بین ۷ تا ۲۵ ثانیه تعیین می‌شود.

سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در انتها به رانندگان تأکید کرد: چون هدف این سامانه کنترل تردد خودرو‌ها از ورودی بزرگراه‌هاست، زمان عبور خیلی کم است و بعد از عبور دو خودرو چراغ قرمز می‌شود. لازم است رانندگان مراقب باشند تا با عبور از چراغ قرمز مرتکب تخلف رانندگی نشوند. در حال حاضر این سامانه در دو نقطه نصب شده که به شرط واگذاری زمان‌بندی آن به پلیس راهنمایی و رانندگی، این برنامه وجود دارد که در نقاطی مانند پل‌های فجر، ورودی بزرگراه‌های آزادگان و مدرس نیز این سامانه نصب شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، وضعیت راه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار