در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات حیدری درباره آیین‌نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور درباره آیین‌نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی اظهار کرد: در گذشته آیین نامه جامعی که بتواند همه اصناف، اقشار  از مرزنشین تا تاجر را تامین کند، وجود نداشت و خلاءهای قانونی در این زمینه مواجه بودیم.

مدیر کل اداره کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه اتفاقاتی که اخیرا در باراچه های مرزی رخ داد ناشی از همین خلاءهای قانونی بود، افزود: با تاکید وزیر کشور و تلاش دستگاه های ذیربط, خلاءهای گذشته در آیین نامه جدید برطرف شد.

وی با بیان اینکه در گذشته کوله‌بری شکلی غیرقانونی داشت که رفتارها و کارکردهایش مغایر با استانداردهای تعریف شده بود و هیچ گونه نظارتی بر کوله برها نمی شد، گفت: همه اینها در آیین نامه جدید اصلاح شده است.

حیدری با اشاره به اینکه فعالیت‌های کوله‌بری در چند ماه اخیر به دلیل اصلاح و تدوین آیین نامه ممنوع شد، گفت: به خاطر این وقفه پیش آمده  شاهد تجمعاتی در بازارچه های مرزی بودیم.

مدیر کل اداره کل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: با ابلاغ آیین نامه جدید دیگر شاهد تجمعی نخواهیم بود و همه مردم مناطق مرزنشین از نکات مثبت این آیین نامه برخوردار خواهند شد.

گفتنی است؛ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در روزهای گذشته از ابلاغ آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی خبر داد و اعلام کرد: در این آیین نامه‌ها هم شان مردم مرزنشین رعایت شده و هم به معیشت مردم در این مناطق توجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار