واکنش فعالان دانشجویان به لغو معاهده FATF

فعالان دانشجویی دانشگاه های کشور مخالفت خود را با معاهده FATF طی بیانیه های مختلفی ابراز کردند.

واکنش فعالان دانشجویان به لغو معاهده FATFبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنبش دانشجویی مدت هاست با برگزاری برنامه‌های مختلف و با انتشار نامه‌ها و بیانیه‌هایی مخالفت خود را با تصویب معاهده FATF اعلام کرد. شب گذشته نیز دانشجویان با برگزاری تجمع مقابل مجلس، ارسال پیامک به نمایندگان و انتشار مواضع خود اعتراض خود را به این لایحه استعماری نشان داد.

امروز نمایندگان تصمیم گرفتند تا لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم به مدت دو ماه مسکوت بماند و این تصمیم موجب شد تا بسیاری از فعالان دانشجویی به روش‌های مختلف اعلام کنند که این موضوع باعث نمی‌شود تا جنبش دانشجویی به اعتراض خود خاتمه دهد و تا خروج کامل این لایحه از مجلس پای مواضع خود ایستاده اند.

 حسینی: اصرار امیدی‌ها و برخی مستقلین مجلس بر تصویب FATF مشکوک به نظر می‌رسد!

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه مجلس در برابر آزمون FATF قرار دارد، گفت: همکاری با گروه FATF از ملازمات برجام بود، حال که خودبرجام درحالت احتضار است و عن قریب باید فاتحه‌اش را خواند، اصرار امیدی‌ها و برخی مستقلین مجلس بر تصویب شتابزده لوایح مرتبط با آن بس عجیب بلکه مشکوک به نظرمیرسد! راستی چه سرّ پنهانی است والله اعلم!

* عبدالملکی: لوایح دولت در مورد FATF صد در صد به ضرر اقتصاد کشور است

حجت‌الله عبدالملکی عضو هیت علمی دانشگاه هم در این مورد گفت: به عنوان یک کارشناس اقتصاد مورد تائید وزارت علوم عرض می‌کنم که لوایح دولت در مورد FATF صد در صد به ضرر اقتصاد کشور است؛ اگر مردم یا برخی نمایندگان متوجه این مضمون نشده اند مسئولیتش بر گردن صداوسیما و ائمه جمعه و سایر نخبگان است.

وی همچنین گفت: همه توضیحات حقوقی برای لایحه دولت در مورد FATF تنها بهانه و توجیهی برای نزدیک شدن گام به گام به تعریف آمریکا و غرب از تروریسم است. این هم مثل برجام شبیه سرسره ایه که اگر داخل آن بیافتیم تا تهش باید برویم.

* اخگرپور: جنبش دانشجویی تا زمان خروج کامل FATF از مجلس به اعتراضاتش ادامه خواهد داد

حسین اخگرپور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم با اشاره به تصمیم امروز مجلس درباره لایحه FATF گفت: مجلس در برابر آزمون سختی قرار دارد و جنبش دانشجویی تا زمان خروج کامل این معاهده از مجلس پیگیر خواهد بود و سکوت نخواهد کرد و ما همانگونه که تا کنون نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نبوده‌ایم از این به بعد هم با قدرت بیشتر موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمایندگانی که فکر می‌کنند با سرگرم کردن مردم و جنبش دانشجویی در یک فضای دیگر می‌توانند این لایحه را تصویب کنند باید بدانند که جنبش دانشجویی با چشمانی کاملا باز اقدامات آن‌ها را رصد کرده و موبه‌مو به مردک گزارش خواهد داد؛ نمایندگان باید فکر تصویب این معاهده در هر زمانی را از سر خود بیرون کنند.

* سلیمی: مراقب باشیم خام‌مان نکنند

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سراسر کشور گفت: تعلیق دو ماهه FATF برای ما 2 ماه سختی خواهد بود این 2 ماه یا فرصت تبیین بیشتر برای ماست یا برای طیف حامی این لایحه در جهت بی‌حس کردن جامعه و تسریع مجدد در سکوت، پس باید مراقب باشیم خام‌مان نکنند.

وی افزود: شهوت جهانی شدن و غرق شدن در معاهدات بین‌المللی آنچنان نمایندگان ملت را محاصره کرده که دست از ارائه لوایح مختلف نمی‌کشند، امروز پالرمو هر چند با رأی پایین تصویب شد.

سلیمی تصریح کرد: این یک هفته و علی‌الخصوص ۴۸ ساعت اخیر شاهد یکی از منسجم‌ترین فعالیت‌های رسانه‌ای در بین فعالان دانشجویی انقلابی بودم که حقیقتاً مایه امیدواری است و مطمئناً این روند ادامه خواهد داشت.

* گلرومفرد: اگر با هدف بی‌انگیزه کردن فضای اجتماعی فعلا بررسی FATF مسکوت کردند، شرم‌آور است

محمدرضا گلرومفرد دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این رابطه گفت: اگر تعویق دوماهه بررسی FATF در مجلس برای بررسی بیشتر و کارشناسی‌تر است اتفاق بسیار خوبیست، چون قطعا اگر بررسی شود دوماه دیگر اصلا رای نمی‌آورد. اما اگر تعویق دوماه برای این است که فضای اجتماعی بی حس و انگیزه شود و بتوانند در سکوت خبری آن را به تصویب برسانند، تصمیم امروز شرم‌آور است.

* میرناصر: جنبش دانشجویی اجازه نمی‌دهد یک قرارداد استعماری دیگر به ملت تحمیل شود

سیدمحمدعلی میرناصر مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) هم در این باره گفت: جنبش دانشجویی اجازه نخواهد داد بار دیگر دولت امنیتی‌ها با همکاری وکیل‌الدوله‌ها صدای کارشناسان را بریده و یک قرارداد استعماری دیگر به ملت ایران تحمیل شود.

وی افزود: صدای کارشناسان و منتقدان را به گوش تک تک ملت ایران خواهیم رساند تا مردم خودشان خائنین را از مسئولین بشناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.