آخرین جزییات از پرونده پزشک تبریزی؛

تقاضای قصاص پزشک تبریزی/ پرونده قتل به تهران رسید

وکیل مدافع پزشک تبریزی گفت: پرونده موکلم دو شاکی دارد یکی در مورد فوت همسر و دیگری فوت مادربزرگ موکل است.

پرونده پزشک تبریزی دو شاکی درپی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  بابازاده وکیل مدافع پزشک تبریزی که متهم به قتل همسر و مادربزرگش است  با بیان اینکه حکم صادره قصاص متهم است، گفت: این پرونده دو شاکی دارد یکی در مورد فوت همسر و دیگری فوت مادربزرگ موکل است. در مورد فوت مادربزرگ، دایی موکل تقاضای دیه کرده و در مورد همسر موکل نیز، اولیای دم تقاضای قصاص کرده‌اند.

بابازاده گفت:پرونده پزشک تبریزی برای رسیدگی به شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور ارسال شده است.

وکیل مدافع پزشک تبریزی گفت: احتمالا حدود سه الی چهار ماه طول می‌کشد تا پرونده رسیدگی شود، زیرا پرونده‌ها در دیوان عالی کشور زیاد است.

براساس این گزارش، بابک بابازاده ۱۶ اردیبهشت ماه گفته بود که پرونده موکلم در دیوان عالی کشور ثبت شده و در مرحله رسیدگی است.

وکیل مدافع پزشک تبریزی نیز پیش از این گفته بود: چهار جلسه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی برگزار شد و در نهایت بعد از برگزاری چهار جلسه، ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶، رای صادر شد و در نهایت لایحه اعتراضی خود را تنظیم و ثبت کردیم.

بابازاده افزود: ان‌شاءالله قضات دیوان عالی کشور با توجه به مدارکی که له موکلم است، دادرسی بی طرفانه و عادلانه‌ای داشته باشند.

بیستم مهرماه سال گذشته و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت دو عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر شد.

براساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آن‌ها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند.

تحقیقات برای شناسایی علت این حادثه با پیگیری‌های شبانه‌روزی دادستان مرکز استان و بازپرس پرونده ادامه داشت تا اینکه این پرونده ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و ۱۰ آبان‌ماه قاضی موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی جزئیات جدیدی از پرونده فوت دو عضو خانواده این پزشک را تشریح کرد.

وی از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت: براساس نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم «فسفین» بوده و در بررسی غذا‌ها نیز این نوع سم کشف شده است.

قاضی خلیل‌اللهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده به اثبات رسیده است یا خیر، گفت: اساساً موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد‌درصد منتفی است، به هیچ‌وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه غذا‌ها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است، تاکید کرد: هم تحقیقات کارآگاه‌ها و هم تحقیقات بازپرس پرونده حکایت از این داشت که اساساً موضوع غذای نذری نمی‌تواند مطرح شود.

قاضی خلیل‌اللهی تصریح کرد:خوشبختانه در جریان تحقیقات محل این غذاخوری شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

دادستان تبریز خاطرنشان کرد: این پزشک نیز تائید کرده که اصلاً بحث غذای نذری در کار نبوده است.

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفت: پزشک تبریزی صراحتاً اعتراف کرده که غذا نذری نبوده است و خودم از رستوران تهیه کردم. فعلاً به اتهام قتل بازداشت است. 

 

انتهای پیام/ش

ارسال پرونده پزشک تبریزی برای رسیدگی به شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار