سردار هداوند در جلسه تودیع و معارفه سرکلانتر ششم خبر داد؛

اجرای طرح ویژه امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت از ابتدای تابستان

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ جزئیات اجرای طرح ویژه امنیت پارک ها و تفرجگاه‌های پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم تودیع و معارفه سرکلانتر ششم که روز گذشته با حضور رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، مسئولان و رؤسای کلانتری های سرکلانتری ششم، شهردار منطقه 14 و فرماندهان ناحیه بسیج منطقه در مجتمع انتظامی آن سرکلانتری برگزار گردید، سردار حمید هداوند به برخی از آسیب های اجتماعی منطقه شرق تهران اشاره کرد و عملی شدن راهکارها را در این خصوص تعامل نهادها و سازمان های مسئول منطقه ای دانست.

وی در ادامه با توجه به آغاز فصل تابستان و حضور شهروندان در ساعات عصرانه و شبانه در پارک ها و تفرجگاه ها از اجرای طرح ویژه امنیت پارک ها در سطح شهر تهران خبر دارد.

به گفته جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ،  پاکسازی محیط های تفرجگاهی از وجود معتادان متجاهر، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و نیز مزاحمان نوامیس از اولویت های این طرح می باشد که با بهره گیری از ظرفیت های محلی اجرا خواهد شد.

اجرای طرح ویژه امنیت پارک ها و تفرجگاه های پایتخت از ابتدای تابستان

در ادامه سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بر پیشگیری مشارکت محوری از وقوع جرایم در محلات تأکید کرد و بیان داشت: در برقراری امنیت، نهادهای محلی در انعکاس دغدغه ها و نیز یاری رساندن به پلیس در اجرای طرح های انتظامی نقش مهمی را ایفا می کنند.

سرهنگ ظهیری بیان داشت: در طرح های انتظامی، کلانتری ها قبل از هر اقدام از طریق معاونت اجتماعی خود در جریان دغدغه ها و مطالبات شهروندان از طریق نظرسنجی قرار می گیرند و پس از جمع بندی و بررسی های کارشناسی و هماهنگی های قضایی، واحد های عملیاتی به اجرا می گذارند و متعاقب آن بازخوردها را مورد رصد قرار خواهند گرفت.

شهردار منطقه 14 یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود که بر حذف فضاهای بی دفاع شهری به عنوان کانون ارتکاب جرم اشاره کرد.

 فرهود حمیدی فراهانی اظهار داشت: طرح های خوبی در این زمینه انجام شده است که یکی از آن پروژه اراضی مجاور دانشگاه آزاد جنوب می باشد که قرار گردید به محوطه دانشگاه آزاد جنوب تبدیل گردد. اراضی محله تاکسیرانی از دیگر فضاها بود که با پیگیری های به عمل آمده آن را به فضاهای سبز و تفرجگاه ها تبدیل کردیم .

وی تعامل پلیس و شهرداری را در برقراری امنیت امری ضروری دانست و اشاره داشت با توجه به شروع فصل تابستان اقدامات خوبی انجام شده است که بحث روشنایی در محلات از نمونه های آن می باشد به نحوی که شب منطقه قابل استفاده برای مردم و در کاهش سرقت اثرگذار باشد. ضمن آنکه برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سرای محلات با بهره گیری از کارشناسان پلیس از دیگر فعالیت ها بوده است.

در پایان سردار هداوند ضمن تشکر از زحمات سرهنگ سیروس کتابعلی که به درجه بازنشستگی نائل آمدند، سرهنگ محمد جلینی که پیش از این سرکلانتر هشتم بود را با حکم فرمانده ناجا به سمت سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ معرفی کردند.

اجرای طرح ویژه امنیت پارک ها و تفرجگاه های پایتخت از ابتدای تابستان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار