جمع آوری 50میلیارد ریال در جشن های گلریزان در استان اصفهان

معاون اداری مالی زندان های اصفهان از جمع آوری 50میلیارد ریال در 55 جشن گلریزان در استان برای حمایت از خانواده های زندانیان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیروس امینی درجشن نسیم مهر در زورخانه شهید شبانی نایین خاطر نشان کرد : امسال 1300 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد برای آزادی خود به مبلغی حدود 150 میلیارد تومان نیاز دارند که تاکنون با اجرای برنامه یک شهر ضیافت در مرکز استان ، 15نفر از این زندانیان با مبلغی بالغ بر 5میلیارد ریال به آغوش خانواده های خود بازگشتند. 

به گفته وی ، حمایت ، مهرورزی ایجاد نشاط و شادی از جمله وظایف مهم انجمن های حمایت از زندانیان است که مسئولان زندان ودادگاه در جهت راه اندازی و تحت پوشش قرار دادن خانواده های زندانیان از بروز هر آسیبی دنبال می کنند. 

جمع آوری 400 میلیون ریال در جشن نسیم مهر نایین 

دادستان عمومی و انقلاب نایین هدف از برگزاری جشن نسیم مهر را کمک و حمایت از خانواده های زندانیان دانست و گفت :خانواده های زندانیان نقش مستقیمی در ارتکاب جرم سرپرست خانوار ندارند اما متاسفانه به صورت غیر مستقیم مجازات می شوند. 

سید نصر الدین صالحی با اشاره به اینکه  جامعه امروزی دید منفی به زندانی وخانواده آن دارد ، افزود : وقتی سرپرست خانواده در زندان به سر می برد قطعا خانواده سرپرست دچار مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی می شود و باید جامعه به آنها یک نگاه مهم و حیاتی داشته باشد. 

این مقام قضایی تصریح کرد : خانواده زندانی مجرم نیستند در حقیقت قربانیان اصلی و بزه دیدگان جرم هستند چرا که  وقتی سرپرست خانوار در زندان به سر می برد ممکن است در بیرون از زندان برای خانواده های آنها آسیب هایی به وجود آید. 

وی با بیان اینکه  خانواده های زندانی  تا به حال نتوانستند کمک های مردمی دریافت کنند گفت: باید تلاش کنیم تا آسیب های خانواده زندانی را کاهش دهیم چرا که فرد خلافکار ومجرم حسابش از خانواده زندانی جدا است. 

دادستان عمومی و انقلاب نایین بر نهادینه کردن فرهنگ گذشت از سوی شاکیان به جهت کمک به خانواده های زندانیان تاکید کرد. 

صالحی در پایان با بیان اشتغال  100 نفر از زندانیان دراین شهرستان گفت : رسالت اصلی انجمن حمایت از زندانیان حمایت از خانواده زندانی ها و از طرفی آموزش حرفه به زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنها است.

رئیس زندان نایین نیز در این مراسم گفت : نوع دوستی و حمایت از خانواده های زندانیان باعث می شود تا از بروز هرگونه آسیبی به آنها جلوگیری شود چرا که آنها هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند. 

علیرضاوزیری در ادامه کمک و مساعدت بیشتر خیران و مسئولان اجرایی شهرستان و مردم نوع دوست جهت رفع مشکلات و گرفتاری های خانواده های زندانیان را خواستار شد.  

درجشن نسیم مهر نایین با حضور مسئولان ، خیران و اقشار مختلف مردم در زورخانه شهید شبانی نایین مبلغی بالغ بر  400میلیون ریال کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.