در مقایسه با سال گذشته؛

کاهش تولید و خرید گندم در خوزستان بدلیل خشکسالی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور از کاهش تولید و خرید گندم در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته بدلیل وقوع خشکسالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیاوش حسین پور، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور با اشاره به پایان کار برداشت و خرید گندم به نرخ تضمینی در استان خوزستان، بیان داشت: یک میلیون و 132 هزار و 580 تن گندم دورم و معمولی از کشاورزان خوزستان خریداری شد.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان خرید گندم تضمینی در خوزستان در سال زراعی 97-96 با پیش بینی قبلی که 1.2 میلیون تن عنوان شده بود حدود 68 هزار تن کمتر است.

حسین پور نرخ تضمینی هر کیلوگرم گندم به نرخ تضمینی را 13 هزار ریال و گندم دوروم را 13 هزار و 300 ریال عنوان کرد و اذعان داشت: این قیمت در مقایسه با سال زراعی گذشته تغییری نکرده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور افزود: در سال زراعی گذشته حدود یک میلیون و 335 هزار تن گندم به نرخ تضمینی از حجم کل تولید 1.7میلیون تن در خوزستان خریداری شد که دلیل کاهش تولید و خرید گندم در سال زراعی، خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر و تنش آبی در گندمزارهای این استان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان در سال زراعی جاری نیز به رقم بی سابقه 30 هزار و 438 تن رسید که اندکی نسبت به از میزان پیش بینی شده افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/گ

پایان خرید تضمینی گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار