مقام سابق آمریکایی: اوباما از بحث کردن با اردوغان نفرت داشت

دستیار مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب خود با ذکر خاطره‌ای به نفرت باراک اوباما از بحث کردن با رجب طیب اردوغان اشاره کرد.

مقام سابق آمریکایی: اوباما از بحث کردن با اردوغان نفرت داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، بن رودز، دستیار مشاور سابق امنیت ملی آمریکا می‌گوید: باراک اوباما (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) از بحث کردن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نفرت داشت.

بن رودز در کتاب خود با نام «جهان آنگونه که هست» با ذکر خاطره‌ای از دیدار اردوغان و باراک اوباما در سال 2011 میلادی نوشت: یکی از محورهای آن دیدار مسئله فلسطین بود و اوباما تلاش می کرد که مانع به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در شورای امنیت سازمان ملل شود.

اردوغان در آن دیدار بخشی از سخنرانی یک سال پیش باراک اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل را خواند. باراک اوباما در سخنرانی سال 2010 میلادی خود گفته بود: اگر ما اقداماتی را انجام دهیم می توانیم به توافقی دست یابیم که به کشور مستقل فلسطینی که با اسرائیل در صلح زندگی خواهد کرد، در نشست سال آینده مجمع عمومی به عنوان عضو جدید سازمان ملل خوش آمد بگوییم.

اردوغان که در آن هنگام نخست وزیر ترکیه بود، سخنان اوباما را مبنی بر اینکه خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل است، یادآوری کرد.

بن رودز می افزاید: پس از این سخنان باراک اوباما با اشاره به تحولات سودان جنوبی تاکید کرد، فلسطین فقط پس از مذاکره می تواند به عنوان کشور به رسمیت شناخته شود، اردوغان این موضوع را به وی گوشزد کرد که این موضوع پس از اعمال سال ها تحریم بر شمال سودان تحقق یافت. اردوغان گفت: آیا شما درباره اسرائیل نیز همین را پیشنهاد می کنید؟ رودز با بیان اینکه پس از این سوال اردوغان، باراک اوباما در جایش میخکوب شد، می افزاید: اوباما بعدا به من گفت که از بحث با اردوغان نفرت دارم.

رودز خاطر نشان کرد که اردوغان همواره علاقمند بود درباره جزییات مسائل مختلف مدت طولانی بحث کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
من از عکس اردوغان نفرت دارم
آخرین اخبار