امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس

اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با هدف گسترش همکاری‌ها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای، تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا و مبادله کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به امضا و مبادله‌ی تفاهم‌نامه با سازمان صنعت، معدن و تجارت، گفت: یکی از اهداف مبادله‌ی این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی دفتر استانداردسازی در آن سازمان است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه شامل ۴ ماده و ۲۳ بند بوده و بر استفاده از ظرفیت طرفین به منظور تقویت تعامل و گسترش همکاری‌های علمی و فنی تاکید دارد.

رهنما ادامه داد: توسعه‌ی فعالیت‌های تولیدی، تجاری و صادراتی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در توسعه اقتصادی پویا و پایدار، ارتقای همکاری‌ها، رشد و تبادل دانش فنی، استفاده از امکانات، تاسیسات و تجهیزات، شناسایی صاحبان ایده و ... از اهداف این تفاهم‌نامه است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز گسترش همکاری‌های این سامان با اداره‌ی کل استاندارد فارس را زمینه‌ساز رشد و ارتقاء فعالیت‌های اقتصادی در استان دانست.

علی همتی گفت: گسترش همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اداره کل استاندارد فارس زمینه ساز ارتقاء فناوری، توجه و ترغیب تولید کنندگان، وارد کنندگان و صادر کنندگان به بهبود کیفیت کالا و ترویج فرهنگ استاندارد و در نتیجه توسعه تولید، ثروت و رفاه ملی واشتغالزایی جوانان خواهد شد.

بررسی و تعیین اولویت بندی موضوع‌های پیشنهادی سازمان برای تدوین استانداردها، مشارکت و همکاری در تدوین استاندارد‌های تجارت اعم از کالا و خدمات، مشارکت فعال در تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های ملی و در صورت لزوم بین المللی، ایجاد ساز و کار مناسب برای ساماندهی و مشارکت کلیه تشکل‌های سازمان برای استاندارد سازی، ساماندهی فعالیت‌های تشکلی برای جلوگیری از موازی کاری، تشویق و ترغیب تولید کنندگان داخلی، وارد کنندگان و صادر کنندگان به استفاده از استاندارد‌های مرتبط کالا و خدمات، برای حفظ بازار‌های بین المللی از موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.
انتهای پیام/ر

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به امضاء رسید

برچسب ها: صنعت ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.