رمزی خبر داد:

دادخواهی مالیاتی الکترونیکی شد

یک مقام مسئول گفت: با طراحی سامانه جامع وزارت اقتصاد دادخواهی‌های مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای، الکترونیکی شد.

دادخواهی مالیاتی الکترونیکی شدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر رمزی،  رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای در مراسم رونمایی از 6 سامانه الکترونیکی وزارت اقتصاد که با حضور وزیر اقتصاد و زیر مجموعه‌های این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: سامانه الکترونیکی از جمله زیرسامانه‌های پنجره واحد وزارت اقتصاد، به منظور رسیدگی به دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای طراحی شده است.

رمزی افزود: مطابق ماده 251 مالیات‌های مستقیم مودیان می‌توانند بدون حضور به مراکز ویژه‌ و با رعایت مقررات و ضوابط، امور مالیاتی خود را به طور آنلاین (برخط) انجام دهند.

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی اضافه کرد: پس از اینکه مودیان به ثبت امور مالیاتی خود پرداختند، می‌توانند با کد پیگیری ارائه شده توسط این سامانه از روال مراحل اداری خود اطلاع پیدا کنند.

وی بیان کرد: با طراحی سامانه الکترونیکی مالیات‌های مستقیم افراد حقوقی و حقیقی در هر مرحله پیامکی مبنی بر تأیید صحت ثبت امور خود دریافت می‌کنند. همچنین مودیان از طریق این سامانه می‌توانند مراحل و شیوه پاسخگویی مسئولان مرتبط را بررسی و دادرسی کنند.

رمزی بیان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای این سامانه حذف حضور فیزیکی برای انجام امور مالیاتی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار