برترین تصاویر فضایی در روز‌های اخیر

در این مطلب منتخبی از عکس‌های فضایی روز‌های اخیر را مشاهده می‌کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری اسپیس منتخبی از عکس‌های فضایی شگفت انگیز روز‌های اخیر را منتشر کرد.

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا



۱. فضاپیمای "سایوز"

"ناوگروه اعزامی ۵۶ سایوز" (Expedition ۵۶ Soyuz) "سرگئی پروکوپیو" (Sergei Prokopyev) کیهان نورد روسی، "سرنا آنون چنسلر" (Serena Auñón-Chancellor) فضانورد ناسا و "الکساندرا گرست" (Alexander Gerst) فضانورد آژانس فضایی اروپا، چهارشنبه (۶ ژوئن) از پایگاه فضایی "بایکونور" در قزاقستان با استفاده از فضاپیمای سایوز به ایستگاه بین‌المللی فرستاده شدند. قرار است این فضانوردان به مدت شش ماه در آنجا بمانند.

۲. برف در مریخ

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

"مدارگرد شناسایی مریخ" (Mars Reconnaissance Orbiter) ناسا، تصاویری از تل‌های شنی که قطب شمال سیاره قرمز را احاطه کرده‌اند، منتشر کرده است. در فصل زمستان، این تل‌های شنی با یخ خشک پوشیده شده می‌شوند، اما با فرارسیدن روز‌های اولیه تابستان، این یخ‌های خشک به سرعت ناپدید می‌شوند. در این تصویر می‌توانید تکه‌های کوچکی از این یخ‌ها که بر روی تل‌های شنی قرار دارند را مشاهده کنید.

۳. سنگ بستر‌های رنگارنگ "دهانه هیل" مریخ

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

این تصویر توسط مدارگرد شناسایی مریخ ناسا ثبت شده است. این تصویر سنگ بستر‌های رنگارنگ دهانه هیل سیاره مریخ را نشان می‌دهد. میزان اصابت این دهانه بیش از ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) است.

۴. آماده سازی موشک سایوز

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

در روز دوشنبه (۴ ژوئن)، موشک سایوز به سکوی پرتاب پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان منتقل شد. برنامه‌ریزی شده بود که این موشک "سرگئی پروکوپیو" (Sergei Prokopyev) کیهان نورد سازمان فضایی فدرال روسیه، "سرنا آنون چنسلر" (Serena Auñón-Chancellor) فضانورد ناسا و "الکساندرا گرست" (Alexander Gerst) فضانورد آژانس فضایی اروپا را در روز چهارشنبه ۶ ژوئن به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.


بیشتر بخوانید:۲ منظومه جدید با سیاراتی شبیه زمین کشف شد 


۵. فعالیت جنبشی در خورشید

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

شراره‌های خورشیدی کوچک و خطوط میدان مغناطیسی که توسط "رصدخانه پویایی شناسی خورشید" (Solar Dynamics Observatory) ناسا ثبت شده است، در این تصویر قابل مشاهده هستند. تصویر این منطقه فعال بین ۲۳ و ۲۵ مه ثبت شده است. این تصویر رنگی در طول موج نور ماوراء بنفش قوی ثبت شده است.

۶. چشم انداز

 

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

فوران آتشفشان "فوئگو" (Fuego) در گواتمالا سبب کشته شدن ده‌ها فرد شده است. دهکده‌هایی که بر روی دامنه‌های کوه ساخته شده بودند زیر خاکستر و گدازه‌های آتشفشان گواتمالا دفن شدند. این تصویر اندازه ذرات خاکستری که از آتشفشان فوئگو خارج شده‌اند را نشان می‌دهد. طبق گزارش "مرکز آتشفشان واشنگتن"، باد ذرات خاکستر را به مناطقی که حدود ۷۰ کیلومتر از گواتمالا دور هستند، حمل می‌کند.

۷. سفر به فضا

 

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

موشک " Falcon ۹" اسپیس ایکس در صبح هنگام روز دوشنبه ۴ ژوئن به فضا پرتاب شد. این موشک ماهواره مخابراتی" SES-۱۲ " را به مدار حمل می‌کرد.
۸. منظره صحرای بزرگ آفریقا از فضا

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

تضاد چشمگیر ما بین تل‌های شنی نارنجی رنگ و تل‌های شنی آبی رنگ صحرای بزرگ آفریقا وجود دارد. در این تصویر که از ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت شده است، صحرای بزرگ آفریقا منظره‌ی مسحور کننده‌ای دارد. این تصویر جذاب، مرز بین الجزایر و لیبی که یکی از خشک‌ترین قسمت این صحرا است را نشان می‌دهد.

۹. کهکشان "NGC ۳۲۵۶"

تلسکوپ فضایی "هابل" یک تصویر عجیب از کهکشان "NGC ۳۲۵۶" منتشر کرده کرده است. این تصویر نشان می‌دهد که کهکشان NGC ۳۲۵۶ هم اندازه کهکشان راه شیری است و در صورت فلکی "بادبان" (Vela) قرار دارد. این کهکشان حدود ۱۰۰ میلیون سال نوری از زمین دور است.

۱۰. فرود محفظه محموله فالکون  ۹

 

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیرفضا

به گفته‌ی "الون ماسک" مدیر عامل اسپیس ایکس، پس از پرتاب موشک فالکون ۹ در ۲۲ مارچ ۲۰۱۸، نیمی از محفظه محموله این موشک در اقیانوس آرام افتاده است. قیمت هر قطعه محفظه محموله این موشک حدود ۶ میلیون دلار بوده است. قرار است اسپیس ایکس این قطعات را پیدا کرده و از آن‌ها مجددا استفاده کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

۱۰ عکس فضایی برتر در روز‌های اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.