در پرداخت آنلاین فطریه مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

رئیس پلیس فضای تولیدو تبادل اطلاعات انتظامی همدان گفت: شهروندان در پرداخت آنلاین زکات فطریه مراقب مجرمان و کلاهبرداران اینترنتی باشند.

در پرداخت آنلاین فطریه مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید وتبادل  اطلاعات انتظامی همدان افزود: با توجه به روند رو به رشد جرائمی نظیر برداشت های غیرمجاز و کلاهبرداری های آنلاین در فضای مجازی در آستانه عید سعید فطر، کلاهبردارانی با بهره گیری از شبکه اجتماعی تلگرام، اقدام به راه اندازی کانال هایی با عناوینی از جمله جمع‌آوری‌ پول برای کمک به نیازمندان، پرداخت فطریه و کفاره با ارائه شماره حساب می کنند.

وی افزود: این افراد تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌ های اجتماعی منتشر می کنند.

رئیس پلیس فتا اظهار داشت: مجرمان سایبری با سوء ‌استفاده از احساسات مردم، اقدام به ارسال این قبیل پیام ها و ایجاد صفحاتی در شبکه های اجتماعی با محتوای کمک ‌رسانی به مردم و کلاهبرداری از حساب بانکی افراد می کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: کلاهبرداران برای موجه جلوه دادن کارشان از عناوین وابسته به موسسه های خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان‌های مورد اعتماد مردم استفاده کرده و با ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌‌کنند.

وی افزود: همچنین با راه‌اندازی سایت با ظاهری شبیه سایت‌ موسسه های خیریه، روزه داران و افراد خیر را به صفحات جعلی درگاه های بانکی هدایت می‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت آنها، از حسابشان برداشت غیر مجاز می کنند.

رئیس پلیس فتا همدان تاکید کرد: شهروندان برای گرفتار نشدن در این دام، هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https توجه کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد:همچنین شهروندان از واریز فطریه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

وی اظهار داشت: افرادی که قصد دارند فطریه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌ بانک پرداخت کنند، می‌توانند از طریق موسسه های شناخته شده‌ای که توسط رسانه های جمعی اعلام می‌شود، اقدام کنند.

انتهای پیام/ج

برای پرداخت آنلاین فطریه مراقب مجرمان اینترنتی باشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.