رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد؛

فرهنگ سازی تاکسیدرمی پرندگان گامی برای بقاء موجودات تلف شده در طبیعت

خانواده مهابادی تعدادی تاکسیدرمی پرندگان و حیوانات را به محیط زیست اهداء کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد با بیان اینکه گونه‌های تاکسیدرمی اهدایی شده از پرندگان و حیوانات تلف شده در طبیعت ساخته شده اند گفت: یک خانواده مهابادی ۱۱ گونه تاکسیدرمی (آراستن حیوانات و جانوران و گونه های مختلف پرندگان  تلف شده و خشک شده در طبیعت)را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اهداء کرد.

فاروق سخنور افزود: گونه‌های تاکسیدرمی شده شامل عقاب طلایی، خوتکا ماده، روباه، کاکائی ارمنی، کلاغ، مار، لاک پشت کوچک، خرگوش اهلی، راسو، کبک، ماهی پف کننده و گورکن است که در اداره حفاظت محیط زیست نگهداری می‌شوند.
وی گفت: گونه‌های جانوری هر کدام به فراخور خود علاوه بر دارا بودن ارزش تنوع زیستی، به لحاظ گردشگری و اقتصادی نیز اهمیت دارند، بنابراین با فرهنگ سازی بین اقشار مختلف جامعه می‌توان گامی بزرگ در جهت بقای موجودات زنده برداشت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: با توجه به افزایش شکار‌ها و سودجویی سودجویان، حفاظت از محیط زیست و بافت جانوری امری مهم است که باید بدان توجه شود، زیرا نابودی محیط زیست و انقراض جانوران موجب برهم زدن چرخه طبیعت بکر کشور خواهد شد.

انتهای پیام/خ

 

اهدای 11 گونه تاکسیدرمی به اداره محیط زیست مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.