79 طرح کشاورزی در سمنان در آستانه بهره برداری

در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ، 79 طرح تولیدی و عمرانی با اشتغالزایی سه هزار و 500 نفر در استان سمنان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری 272 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: از این تعداد، 11 طرح تولیدات گیاهی و دامی با سرمایه گذاری 133 میلیارد ریال و 68 طرح عمرانی با 138 میلیارد ریال است که برای 536 نفر به طور مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می کند و در مجموع یک هزار و 828 خانوار بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، اجرای طرح هایی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را از مهمترین رویکردهای این سازمان در سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: به همین منظور سند بهره وری آب با پایش سطح زیر کشت تدوین شده است.

 میرعماد تاکید کرد : بر اساس چشم انداز تعریف شده و با اجرای این سند طی 10 سال مصرف آب بخش کشاورزی در استان 30 درصد کاهش می یابد و به میزان 300 تا 320 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شود.

به گفته وی، مدیریت مصرف آب در این بخش نقش مهمی در تعدیل داشته های منابع زیرزمینی، پایداری در تولیدات و استانداردسازی تولید در واحد سطح خواهد داشت.

انتهای پیام / گ

بیست و هفتم خرداد روز جهاد کشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.