قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مواضع دوگانه غربی‌ها در قبال ایران و عربستان تنها محدود به مسائل هسته‌ای نمی‌شود

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مواضع و دیدگاه دوگانه غربی‌ها در قبال ایران و عربستان تنها محدود به مسائل هسته‌ای و اتمی نمی‌شود.

مواضع دوگانه غربی‌ها در قبال ایران و عربستان تنها محدود به مسائل هسته‌ای نمی‌شودجعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اعلام انستیتو خاورمیانه واشنگتن مبنی بر ساخت 16 نیروگاه اتمی توسط عربستان تا 2040 گفت: تفاوت در واکنش‌ و دیدگاه‌ غربی‌ها درباره ساخت نیروگاه‌های اتمی توسط ایران با عربستان در خصومت آنها با ایران و نگرانی‌هایشان از قدرتمندتر شدن ما در منطقه و نظام بین‌الملل نشأت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی همواره در قضایای مختلف نسبت به ایران و عربستان مواضع دوگانه‌ای اتخاذ کرده اند، آنها به واسطه روابط دوستانه با عربستان و وابستگی این کشور به آنها خود را مجاز می‌دانند در مورد اینگونه مسائل سکوت اختیار کنند و حتی این اقدامات عربستان را مجاز و ایران را غیرمجاز بدانند.

قنادباشی ادامه داد: مواضع و دیدگاه دوگانه غربی‌ها در قبال ایران و عربستان تنها محدود به مسائل هسته‌ای و اتمی نمی‌شود، بلکه در عرصه‌های مختلف از جمله حقوق بشر، دموکراسی و ... آنها مواضع دوگانه و متفاوتی اتخاذ می‌کنند که همین امر یکی از دلایل اصلی بی‌اعتمادی مردم ایران به آنان است.

کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: از طرفی چون عربستان فاقد دانش هسته‌ای است، فرآیند ساخت، اجرا و استفاده از نیروگاه‌های اتمی در این کشور برای غربی‌ها بسیار سودآور است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار