مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی؛

مشاهده نشدن علائم تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است .

داهیم  ادامه داد: با این وجود نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری باید رعایت شود.

وی  افزود: بیماری cchf یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود . این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا  معمولا هیچ علایمی در دامها ندارد و ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که  دراین مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری ، پشم چینی ، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود .

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی در ادامه گفت: همچنین گزش کنه ، له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری است.

داهیم اضافه کرد: یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل بمدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراداست.

وی ادامه داد: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نکات حساس و خطرناک در انتقال بیماری است که در این رابطه پیشنهاد می شود تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید اداره کل  دامپزشکی رسیده است اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/ه

مشاهده نشدن علائم بیماری تب کریمه کنگو در  آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.