انتقاد شدید حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی به شدت از سیاست‌های تشکیلات خودگردان و کابینه تحت امر این تشکیلات انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی حماس، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی به شدت از سیاست‌های تشکیلات خودگردان و کابینه تحت امر این تشکیلات انتقاد کرد.

فوزی برهوم در این بیانیه اظهار داشت، حماس تمامی اصطلاحات و تعبیرات غیر مسئولانه‌ای را که در بیانیه روز سه شنبه دولت تحریم (کابینه تشکیلات خودگردان) آمده است رد می‌کند و استفاده از این تعابیر را با هدف انحراف افکار عمومی و وارونه جلوه دادن حقایق می‌داند. هدفی که ناشی از تلاش ناامیدانه در پوشیده نگه داشتن نقشی است که این دولت در بحران‌های نوار غزه و مقابله با مقاومت اهالی غزه در برابر اشغالگران ایفا می‌کند و هم زمان در پی توجیه نقش خود در مجازات‌هایی است که از جانب تشکیلات خودگردان بر ساکنان نوار غزه تحمیل می‌شود حال آنکه سزاوار است به وظایف و مسئولیت هایش در قبال اهالی غزه عمل کند و به جای آنکه از طریق هماهنگی‌های امنیتی با اشغالگران با احساسات مردمی بازی کند که خواستار بازگشت آوارگان و پایان دادن به محاصره غزه اند، به خواسته‌های ملی جهت پایان دادن به مجازات‌های تحمیلی علیه نوار غزه پاسخ دهد.

در ادامه بیانیه آمده است، حماس از هر آنچه که برای تحقق آشتی ملی لازم بوده است کوتاهی نکرد و به گواه تمامی ناظران، در این زمینه عملکردی مثبت همراه با مسئولیت پذیری داشته است، اما در مقابل، دولت تحریم همچنان حقوق ده‌ها هزار کارمند بخش‌های عمومی را پرداخت نمی‌کند و حق قانونی آنان را نادیده می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید، تداوم این رفتار شرم آور که با سیاست‌های اشغالگران و اهداف آنان برای ضربه زدن به وحدت مردم فلسطین و تضعیف پایداری هایشان در برابر طرح معامله قرن همخوانی دارد، هرگز سبب انحراف در راهپیمایی‌های مردم فلسطین علیه محاصره ظالمانه نخواهد شد و حماس هیچگاه از وظایف ملی و اخلاقی خود در برابر ساکنان نوار غزه شانه خالی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

بیانیه حماس در انتقاد شدید از تشکیلات خودگردان فلسطین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار