آمریکا بالگرد‌های تهاجمی آپاچی به هند می‌فروشد

دولت آمریکا قرارداد فروش بالگردهای تهاجمی آپاچی به هند را تصویب کرد.

آمریکا بالگرد‌های تهاجمی آپاچی به هند می‌فروشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن قرارداد فروش شش فروند بالگرد تهاجمی آپاچی از نوع ای اچ-64 ای به مبلغ 930 میلیون دلار را به ارتش هند تصویب کرده است.

این توافق جهت تصویب به کنگره آمریکا ارسال شده است و پیش بینی می شود در صورتی که هیچ یک از نمایندگان آمریکا در خصوص این قرارداد اعتراضی نداشته باشد، این توافق نهایی شود.

شرکت بوئینگ و شریک تجاری آن یعنی شرکت تاتای هند تولید بدنه بالگرد آپاچی را در کارخانه ای در هند آغاز کرده اند و تصویب فروش این نوع بالگرد نیز روز سه شنبه این نگرانی را برای تولیدکنندگان آمریکایی جهت فروش مستقیم محصولات خود به هند ایجاد کرد.

طرف های این قرارداد، شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا، شرکت لاکهید مارتین، جنرال الکتریک و ریتیون هستند. علاوه بر تحویل بالگرد، این قرارداد شامل فروش سنسورهای دید در شب، سامانه جی پی اس، صدها فروند موشک ضد زره و موشک های هوا به هوای استینگر است.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ''فروش این نوع از بالگردهای آپاچی باعث خواهد شد تا توانایی دفاعی هند در مقابله با تهدیدات زمینی فراهم شده و نیروهای مسلح این کشور نیز مدرنیزه شود.''

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار