آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی مطرح کرد:

برای حفظ دین در برابر شبهات ابتدا باید پایه معرفت را تقویت کرد

استاد حوزه علمیه گفت:برای حفظ دین در برابر شبهاتی که ایجاد می‌شود ابتدا باید پایه معرفت را تقویت کرد و خدا را شناخت و اصول دین را به خوبی درک کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم : آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی ،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: شیطان به مقابله با موضوعی می‌پردازد که سبب هدایت انسان می‌شود و تلاش می‌کند انسان را از صراط مستقیم که عبادت خدا است دور کند.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با شبهات دینی که توسط دشمن مطرح می‌شود، افزود: برای حفظ دین در برابر شبهاتی که ایجاد می‌شود ابتدا باید پایه معرفت را تقویت کرد و خدا را شناخت و اصول دین را به خوبی درک کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه اگر معرفت سست باشد خطر برای آینده انسان وجود دارد، عنوان کرد: شیطان فرصت را غنیمت شمرده و با شبهات سست ایمان انسان را در معرض خطر قرار می‌دهد، چون اگر انسان به شک بیفتد به راحتی نمی‌تواند ایمانش را حفظ کند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: نخستین کاری که شیطان می‌کند دوری انسان از معرفت است و اگر معرفت ضعیف داشته باشیم شیطان سعی می‌کند با شبهاتی آن را از انسان بگیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به خطبه 52 نهج‌البلاغه گفت: کسی که به شک و تردید بیفتد و شک برایش موضوعی شود که مسائل شک‌آمیز را مطرح و بحث کند این مسئله را بداند که زیر سم شیاطین لگدمال می‌شود.

آیت الله مصباح یزدی با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: با افرادی که به دین شک و شبهه وارد کرده و آن را مورد تمسخر قرار می‌دهند ننشینید و اگر با آن‌ها نشستید شما نیز مثل آن‌ها هستید، خداوند کفار و منافقین را با یکدیگر به جهنم می‌برد.

انتهای پیام/ ت

برگزاری جلسه درس اخلاق  آیت الله مصباح یزدی  در دفتر مقام معظم رهبری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار