بهره مندی 2 هزار و 762مددجوی زنجانی از خدمات امداد

بیش از دو میلیاردو 576میلیون تومان در قالب خدمات مختلف برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن در مناطق ویژه اجتماعی استان زنجان در سال گذشته هزینه شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات این نهاد بر اساس نیازسنجی انجام‌شده به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود، گفت: خدمات کمیته امداد در مناطق ویژه که آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بالاست بر اساس نوع نیاز شناسایی‌شده در بین جامعه هدف این نهاد شکل‌گرفته با شدت بیشتری به آن‌ها عرضه می‌شود.
وی بابیان اینکه دوهزار ۷۶۲ مددجوی کمک معیشت بگیر در مناطق ویژه اجتماعی استان سکونت دارند افزود:کمیته امداد نگاه ویژه‌ای نسبت به مددجویان این مناطق دارد وخدمات مختلفی به ساکنان این مناطق ارائه کرده است.

صفری به ارائه ۴ هزار ۸۷۹ مورد خدمات فرهنگی به مددجویان ساکن در مناطق ویژه اجتماعی اشاره کردو گفت:بیش از ۲۵۴ میلیون تومان برای خدمات آموزشی، تحصیلی واردویی مددجویان ساکن در این مناطق هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ مورد مشاوره ۸۵ مورد کمک به رفع سوء تغذیه کودکان و ۷۷۳ موردکمک به خدمات بهداشتی ودرمانی در این مناطق انجام شده است گفت:۱۷۳ فقره کمک هزینه جهیزیه نیز پس از ارائه آموزش‌های سبک زندگی دینی، فرزند پروری وآیین همسرداری با اعتباری بالغ بر ۲۸۴ میلیون تومان به نوعروسان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان به معرفی ۹۰۵ نفر از مددجویان ساکن در مناطق ویژه اجتماعی به آموزش‌های فنی وحرفه‌ای اشاره کردوادامه داد:هزارو ۱۸۴ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو ۴۸۰ میلیون تومان در این مناطق در سال گذشته ایجاد شده است.
صفری با بیان اینکه یکی از اقلام گران خدمات کمیته امداد تامین مسکن مددجویان تحت حمایت می‌باشد که برای خرید واحداث مسکن ۱۳ مددجوی تحت حمایت ساکن در مناطق ویژه در سال گذشته مبلغ ۲۷۸ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان به برنامه‌های در دست اقدام برای این مناطق در سال ۹۷ هم اشاره کردوگفت:توسعه فراگیر خدمات مددکاری برای مددجویان ساکن در مناطق ویژه اجتماعی، گسترش فراگیر خدمات مشاوره، گسترش آموزش‌های عمومی ومهارت‌های زندگی، گسترش حمایت‌های قضایی وحقوقی وارتقاءسطح دانش وترویج فرهنگ کاروتلاش در بین مددجویان این مناطق از برنامه‌های مهم این نهاد در سال جاری برای مددجویان مناطق ویژه اجتماعی است.
انتهای پیام/ن
 

خدمات کمیته امداد استان به مددجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.