معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه‌های فرسوده و ناکارآمد باید ملاک کار شهرداران باشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با شهرداران استان قزوین افزود: طبق برنامه باید سالانه ٢٧٠ محله و در مجموع هزار و ٣٣٤ محله با همکاری شهرداری‌ها بازآفرینی شود.

عشایری با بیان اینکه اساس برنامه بازآفرینی اجتماع محور است، گفت: دولت در نقش تسهیل گری، حمایت و تسریع کننده در محلات حضور پر رنگ خواهد داشت ولی در اجرا باید زمینه مشارکت مردم فراهم شود.

داودی ریس شورای شهر قزوین هم از وجود ٥٠٠ هکتار بافت فرسوده ناکارآمد در این شهر خبر داد و گفت:: برای روان سازی، تسریع و تشویق ساکنان بافت ناکارامد، شهرداری پروانه ساخت را رایگان صادرمی کند.

صفری شهردار قزوین هم در این نشست با تاکید بر توجه به محله محوری گفت: باید به جای توجه به برج سازی باید به ساماندهی محلات به ویژه فرسوده و ناکارامد توجه کرد.

صفری اضافه کرد: در محلاتی ماننند سردار، هادی آباد، دباغان، شهید انصاری مشکلات زیادی داریم که باید با همراهی مردم و مشارکت دیگر دستگاه‌ها برطرف شود.

بهزاد پور شهردار تاکستان هم از وجود ١٧٠ هکتار بافت فرسوده و ناکارامد در این شهر خبر داد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی با شهرداری‌ها برای ساماندهی این بافت‌های فرسوده شد.

انتهای پیام/

نشست معاون وزیر راه و شهرسازی با شهرداران استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.