نام کشور مقدونیه تغییر می‌کند

یونان و مقدونیه بر سر نام جدید مقدونیه به توافق دست یافتند.

نام کشور مقدونیه تغییر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، سرانجام پس از بیست و هفت سال مناقشه سرانجام یونان و مقدونیه برای تغییر نام مقدونیه به توافق رسیدند. نام جدید مقدونیه که قرار است جمهوری مقدونیه شمالی باشد باید در پارلمان مقدونیه تصویب شود و به همه پرسی گذاشته شود. مقدونیه امیدوار است پس از آن بتواند روند مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز کند.

از زمان استقلال مقدونیه از یوگسلاوی سابق در سال 1991، نام این منطقه با یونان مورد مناقشه است. یونان همواره با به رسمیت شناختن جمهوری مقدونیه مخالفت کرده است. یونان نگران است که مقدونیه مدعی یکی استان های مرزی این کشور شود که مقدونیه نام دارد.

با این توافق مقدونیه امیدوار است بتواند مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز کند و همچنین بتواند به عضویت ناتو درآید. یونان متعهد شده است در این راه به مقدونیه کمک کند. اما در حال حاضر اصلی‌ترین چالش پیش‌روی نخست وزیر مقدونیه متقاعد کردن پارلمان این کشور برای تصویب این توافق پیش از همه پرسی پاییز سال جاری است. این چالش دشواری است زیرا نخست وزیر اکثریت پارلمانی را در اختیار ندارد.

پارلمان یونان هم باید این توافق را تصویب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار