برپایی ۳۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در شهرستان بافق

نشست شورای زکات روستایی بافق با هدف هماهنگی بین دهیاران و شورا‌های اسلامی، جهت تشکیل شورای زکات روستا‌ها و جمع آوری زکات از روستاییان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحاضر در محل  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق در نشست نشست شورای زکات روستایی بافق از استقرار ۳۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در این شهرستان خبرداد و گفت:۱۵ پایگاه شهری و ۱۵ پایگاه روستایی جهت جمع آوری زکات فطریه برپا می‌شود.

هاشمی پور با اشاره به مبلغ زکات جمع آوری شده در سال گذشته تصریح کرد:در سال گذشته از ۳۰ پایگاه شهری و روستایی مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری شده است.

وی خاطر نشان کرد:مبالغ جمع آوری شده در رابطه با زکات فطریه و یا کفاره برای افراد نیازمند این شهرستان هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق همچنین از اعلام آمادگی ۱۵ روستا جهت برپایی نماز عید فطر خبرداد.

پورامینی بخشدار مرکزی بافق نیز به بخشی از برنامه‌های این نهاد در رابطه با زکات روستاییان اشاره کرد و گفت:شناسایی افراد متمکن، درآمد‌های روستاییان مشمول زکات شناسایی و به حساب مشترک به نام شورای زکات روستا‌ها واریز میشود و سپس در زمینه عمرانی روستا و کمک به نیازمندان و محرومان همان روستا هزینه میگردد.

گفتنی است: در پایان این نشست از ۵ نفر از شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در حوزه شورای زکات تقدیر شد.

لازم به ذکر است؛ مسئولان این شهرستان در این نشست بر لزوم تشکیل شورای زکات در روستا‌های بخش مرکزی و ترویج فرهنگ جمع آوری زکات در این شهرستان نیز تاکید کردند.

انتهای پیام/ ا

برگزاری نشست نشست شورای زکات روستایی بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.