ایجاد مرکز تجاری در شهر سلیمانیه عراق

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برای تسهیل امور تجارت خارجی با اقلیم کردستان عراق مرکز تجاری در شهر سیلمانیه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجاتی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه هم اندیشی میز تجاری عراق گفت: مدیران انجمن‌های تخصصی صنعتی استان می‌توانند به همراه واحد‌های تولیدی تحت پوشش خود از وجود این مرکز برای توسعه مناسبات اقتصادی با تجار عراق به ویژه اقلیم کردستان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: این مرکز در زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع و در مرکز شهر سلیمانیه ایجاد می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به مناسبات اقتصادی ایران با عراق یادآوری کرد: با توجه به ملاقات اخیر مسوولان اقتصادی هر ۲ کشور و عقد تفاهم نامه همکاری اقتصادی، ایجاد این مرکز تجاری موجب تسهیل در امر داد و ستد و شناخت مناسب از بازار عراق برای صنعتگران و تجار استان می‌شود.

نجاتی پذیرش کالا‌هایی مانند لوازم خانگی، انواع سیستم‌های سرمایشی، پوشاک، صنایع غذایی و آرد از سوی عراق را فرصت مناسبی برای افزایش صادرات این نوع کالا‌ها به این کشور دانست.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی راه نجات اقتصاد کشور توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی است، گفت: تجار و صنعتگران استان باید با ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی قوی در جلب نظر بازار‌های اقتصادی کشور‌های همسایه گام‌های اساسی بردارند.

آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۴ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

۴ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف در آذربایجان شرقی

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار