رویت ماه شوال در سیستان و بلوچستان بر عهده هفت گروه است

مسئول ستاد استهلال سیستان و بلوچستان گفت: هفت گروه استهلال با حضور علما و کارشناسان تشیع و تسنن در شهرستان‌های مختلف این استان هلال ماه شوال را از فردا رصد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام غلامرضا عباسی مسئول ستاد استهلال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این گروه‌ها از قبل از غروب فردا /۲۴ خرداد/ برابر با ۲۹ رمضان سال ۱۴۳۹ هجری قمری با تجهیزات لازم در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان، چابهار، نیکشهر و خاش استقرار می‌یابند.

حجت الاسلام غلامرضا عباسی افزود: این تیم‌های تخصصی متشکل از منجمان و کارشناسان این علم با داشتن انواع ابزارآلات، دوربین‌های دوچشمی قوی و تلسکوپ تمام تلاش خود را برای رویت هلال ماه شوال انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: این ستاد بعد از جمع بندی رصد‌ها و رویت هلال ماه نتیجه را به ستاد مرکزی و دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال می‌کند.

مسئول ستاد استهلال سیستان و بلوچستان گفت: میزان زکات فطریه برای هر فرد ۶۰ هزار ریال معادل سه کیلوگرم گندم تعیین و کفاره غیرعمد هم به ازای هر روز ۲۰ هزار ریال محاسبه شده است.

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: همچنین افرادی که قوت غالب آنان برنج است باید زکات فطریه و کفاره خود را بر اساس آن بپردازند که میزان زکات فطریه برای هر یک از این افراد ۳۰۰ هزار ریال معادل سه کیلوگرم برنج تعیین شده است.

انتهای پیام/ع

رویت هلال ماه شوال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار