مبلغ زکات فطره و کفاره در سیستان و بلوچستان اعلام شد

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه قوت غالب اکثر مردم استان گندم است، مبلغ زکات فطره به ازای هر فرد ۶۰ هزار ریال معادل ۳ کیلوگرم گندم در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام غلامرضا عباسی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که قوت غالب آنان برنج است، باید زکات فطریه خود را بر اساس قیمت برنج پرداخت کنند که در این صورت، مبلغ زکات فطریه ۳۰۰ هزار ریال معادل ۳ کیلوگرم برنج خواهد بود.

وی همچنین مبلغ کفاره روزه‌خواری غیرعمد و با عذر شرعی بر اساس یک مد طعام را ۲ هزار تومان و کفاره عمد ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر روز اعلام کرد.

بر اساس فتوای مراجع عظام، کسی که موقع غروب یعنى قبل از غروب شب عید فطر، بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید براى خودش و کسانی که نان‏خور او هستند، هر نفرى یک صاع گندم یا برنج ‏ و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از این‌ها را هم بدهد کافى است. همچنین انسان باید زکات فطره را به قصد قربت ‏یعنى براى انجام فرمان خداوند بدهد و موقعی که آن را می‌دهد، نیت دادن فطره کند.

انتهای پیام/ع

مبلغ زکات فطره و کفاره در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار