تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در خاش

فرماندار خاش گفت: شهرستان با داشتن حدود چهل هزار هکتار اراضی کشاورزی در سال بیش از سیصد هزار تن محصول تولید و به بازار مصرف استان و کشور عرضه می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، یوسفی فرماندار خاش در شورای کشاورزی این شهرستان گفت: این شهرستان با داشتن حدود چهل هزار هکتار اراضی کشاورزی در سال افزون بر سیصد هزار تن محصول تولید و به بازار مصرف خاش و استان و کشور عرضه می‌کند، لذا این خودش فرصت و نعمت است.

 یوسفی  افزود: خاش در فعالیت‌های گلخانه‌ای و دامی، تولید گوشت سفید، مواد پروتئینی، تولید عسل و فعالیت‌های شیلاتی و کشاورزی شاخص در استان بوده و در بسیاری از حوزه‌ها رتبه نخست استان را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اراضی نخیلات این شهرستان نیز گفت: سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان بیش از ۷۵۰۰ هکتار است.

یوسفی بیان کرد: در دستور قرار گرفتن اجرای طرح‌های آبیاری نوین به رونق کشت و تولید انواع محصولات باغی و زراعی در شهرستان خاش کمک کرده است.

وی اهمیت استفاده بهینه از عنصر آب و خاک و فناوری نوین، گسترده کردن کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی و آموزش و ترویج، تنوع در کشت و اجرای سامانه‌های نوین کشاورزی و توسعه صنایع بسته بندی و برندسازی محصولات را متذکر شد و گفت: با ایجاد صنایع جانبی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه می‌توانیم تولیدات خاش را خودمان استفاده و مازاد را به بازار‌های مصرف خارج شهرستان و استان عرضه کنیم.

وی  بر ضرورت تدوین سند توسعه کشاورزی خاش تاکید و اهمیت ورود شرکت کشت و صنعت گوهرکوه را در مبحث تولید و اشتغال خواستار شد.

یوسفی با اشاره به اینکه سالانه سیصد میلیون متر مکعب آب از بالای دو هزار چاه و قنوات و چشمه سار‌ها استحصال می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و مدیریت در مصرف آب باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ع

خاش قطب تولیدمحصول کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار