صادرات 21 هزار تن کالا از گمرک بیله سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: 21 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 6 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی دو ماه گذشته صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار بیله‌سوار از صادرات 21  هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 6 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی دو ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

وی افزود: براساس آمار صادرات از گمرک بیله‌سوار طی دوماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش پولی 21% افزایش و از لحاظ وزن نیز 73% افزایش داشته و تعداد اقلام صادراتی از این گمرک نیز 92% افزایش یافته است

فرماندار بیله‌سوار گفت: عمده کالاهای غیرنفتی صادرشده از مرز بیله‌سوار شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی، ملامین، مصالح ساختمانی، تره بار و سبزیجات، هندوانه و مصنوعات فلزی، نخ و انواع آن و شکلات و خشکبار  و مصالح ساختمانی می‌باشد.

قبادی به صادرات کالا به ارزش 7 میلیون و 163هزار دلار در قالب تجارت چمدانی اشاره کرد و یادآور شد: براساس آمار صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار طی دوماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش پولی 64% افزایش و از لحاظ وزن نیز 65% رشد داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: گمرک بیله‌سوار در حوزه صادرات چمدانی رتبه شاخص را در بین گمرکات کشور دارد و  عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان بیله‌سوار به جمهوری آذربایجان شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی و بهداشتی است

انتهای پیام/ع

صادرات کالا از گمرک بیله سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.