خدمت به روستا‌ها مانع افزایش مناطق حاشیه نشین می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت:گسترش خدمات فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و ایجاد فرصت اشتغال در مناطق روستایی و محروم عامل بازدارنده در افزایش حاشیه شهر‌ها است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست کارگروه ارتقای اجتماعی و فرهنگ افزود: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به همراه سازمان‌های مردم نهاد اقدام‌های مختلفی را برای کنترل و بهبود وضعیت مناطق حاشیه نشین انجام داده اند، اما هنوز آن طور که باید خروجی مثبت و موثری را در این زمینه شاهد نبوده ایم.

بیدخام گفت: لازم است با تشکیل کمیته‌های تخصصی و با حضور دستگاه‌ها و سمن‌های مربوط به این حوزه ها، خدمات به این مناطق را هدفمند و یک کاسه کرد.

وی اضافه کرد: برخی از مناطق حاشیه نشین مربوط به بخش تاریخی شهر‌ها است که رفته رفته با خروج خانواده‌های با اصالت، مهاجران از محیط و فرهنگ‌های مختلف در آن‌ها سکونت یافته و همین مساله، خود این مناطق را مستعد جرم می‌کند.

به گفته وی، حاشیه نشینی آسیبی دو سویه است به گونه‌ای که از طرفی شهر، حاشیه نشین‌ها را از نظر اقتصادی و فرهنگی حذف می‌کند و از سوی دیگر خود حاشیه نشینان هم این وضعیت را پذیرفته و آن را باز تولید می‌کنند.

بیدخام، توانمندسازی و آموزش مهارت‌های مختلف، تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این مناطق و ارایه امتیاز‌های تشویقی برای افرادی که به دنبال کار در مناطق حاشیه نشین هستند را از جمله راهکار‌های تاثیرگذار برای کنترل و بهبود وضعیت این مناطق عنوان کرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم دستگاه‌ها و سمن‌ها برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود را با ارایه راهکار‌های مورد نیاز در حوزه کنترل مناطق حاشیه نشین به ما ارایه کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، تشکیل بانک اطلاعاتی در امور مناطق حاشیه نشین با احراز و شناسایی جزئیات دقیقی از مشکلات آن‌ها از جمله تعداد معتادان و زنان بازدار برای تقویت خدمات به این مناطق را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام/

نشست کارگروه ارتقای اجتماعی و فرهنگ استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار