کوچک شدن زمین‌های کشاورزی خط قرمز ثبت اسناد و املاک مازندران

جلو گیری از کوچک شدن زمین‌های کشاورزی خط قرمز هیأت‌های رسیدگی پ. ثبت اسناد و املاک مازندران در این قانون خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران از رتبه نخست کشوری این استان در رسیدگی به پرونده‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی زمین‌ها و ساختمان‌های بدون سند خبر داد.
وی گفت: با تصویب این قانون و اجرایی شدن آئین نامه آن از اواسط سال ۹۱ تاکنون، ۲۴۹ هزار و ۶۰۱ پرونده در ۲۴ حوزه ثبتی مازندران تشکیل شده که ثبت نام ۲۳۴ هزار و ۳۹۳ پرونده مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران به صدور ۹۶ هزار و ۸۶ رأی مثبت و ۵۶ هزار و ۳۵۷ رأی منفی برای اینگونه پرونده‌ها که به صورت شبه قضائی رسیدگی می‌شود اشاره کرد و افزود: رعایت قوانین حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها و نیز جلو گیری از کوچک شدن زمین‌های کشاورزی خط قرمز هیأت‌های رسیدگی کننده در این قانون خواهد بود.

بهادر افزود: متقاضیان قبل از هر اقدامی برای ثبت نام به شرایط قانونی آن در سامانه مربوطه توجه کرده تا پس از طی مراحل با رأی منفی هیأت‌ها مواجه نشوند.

وی گفت: فوت و مفقود الاثر و دسترسی نداشتن به مالک رسمی یا حداقل یک نفر از ورثه آنان و نیز دسترسی نداشتن به مالکان مشاعی از شرایط عمده رسیدگی و صدور سند بوده و زمین‌های دولتی، عمومی، ملی، منابع طبیعی و موات از شمول این قانون مستثنی هستند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه که رأی لازم برای ۹۱ درصد پرونده‌ها صادر شده است افزود: رسیدگی به پرونده‌های مشمول این قانون در اداره‌های ثبت اسناد و املاک این استان در حال حاضر بروز بوده و امیدواریم بنیاد‌ها و دستگاه‌های اجرائی متولی، پاسخ استعلامات متقاضیان را به موقع و با صراحت تهیه و ارسال دارند تا موجب سرگردانی و نارضایتی مراجعان نشود.
انتهای پیام/آ

رتبه نخست مازندران در رسیدگی به پرونده‌های ثبتی بدون سند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.