استقرار 16 پایگاه جمع آوری فطریه و زکات در شهرستان درمیان

مدیرکمیته امداد درمیان از استقرار 16 پایگاه جمع آوری فطریه و زکات در شهرستان درمیان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  بصیری پور مدیرکمیته امداد  درمیان گفت:  همزمان با عید فطر کمیته امداد شهرستان درمیان ۱۶ پایگاه جمع آوری زکات فطره و کفاره را در حوزه استحفاظی اداره درمیان مستقر می کند که چهار پایگاه آن در مرکز شهرستان است.

وی افزود:  نیکوکاران در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون تومان فطریه و کفاره خود را به کمیته امداد شهرستان پرداخت کرده اند.

بصیری پور تصریح کرد: کمیته های تخصصی زکات در شهرستان فعال است و این نهاد نسبت به جذب زکات واجب و مستحب اقدام کرده که خوشبختانه در سال گذشته بیش از ۲۴ میلیون تومان زکات جمع آوری و هزینه کرده است.

مدیرکمیته امداد  درمیان  اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال زکات واجب و مستحبی بیشتر ازسال گذشته جذب شود و زکات جمع آوری شده ۱۰۰ درصد در امور محرومان بوده است.

وی گفت: پرداخت های الکترونیک توسط نیکوکاران جهت مشارکت با کمیته امداد روش بسیار خوبی است زیرا شاهد کاهش سرقت ها و سرعت بخشیدن به فرآیند کمک به نیازمندان خواهیم بود.

 مدیر کمیته امداد درمیان با بیان اینکه میزان مشارکت های مردمی پاسخگوی همه نیازهای خانواده ها نیست، افزود: بیش از رشد درآمدها رشد گرانی ها را داریم.

وی  ادامه داد: نسبت کمک های مردمی به نسبت بودجه تخصیصی کمیته امداد ۹ تا ۱۲ درصد را شامل می شود که در سرفصل های معیشت، مسکن، درمان، تحصیل، ازدواج، ابن سبیل، اشتغال و دیگر سرفصل ها هزینه می شود.

بصیری پور یادآور شد: هیچ مبلغی از وجوهات مردمی نه به کشورهای خارج و نه حتی به شهر و یا استان دیگر نیز منتقل نمی شود و ۱۰۰ درصد آن در امور محرومین در شهرستان هزینه می شود.

مدیر کمیته امداد درمیان در ادامه به هزینه کرد درآمدهای مردمی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۷۶ درصد کمک های مردمی برای حمایت و سلامت مددجویان، هفت درصد در امور فرهنگی مددجویان، چهار درصد در زمینه اشتغال مددجویان، چهار درصد در زمینه توسعه مشارکت های مردمی و ۹ درصد در زمینه عمران و مسکن مددجویان هزینه شده است.

وی  افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از ۶۰۰ سبد غذایی به ارزش ۳۵ میلیون تومان با کمک خیرین بین محرومین شهرستان درمیان توزیع شده است.

 بصیری پور در پایان گفت: مردم نیکوکار می توانند زکات فطره و کفاره خود را با مراجعه به پایگاه های سطح شهرستان و یا به شماره حساب ۸۵۰۹۱۸۱۸۱ یا شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۱۱۵۴۴۸ نزد بانک کشاورزی پرداخت کنند.

انتهای پیام/ ط آ

توزیع بیش از ۶۰۰ سبد غذایی در بین محرومان درمیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.