شاهکار نخبگان کرمانشاهی در اختراع اپلیکشن پیش بینی جام جهانی

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه از اختراع اپلیکشن پیش بینی جام جهانی 2018 روسیه توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد.

شاهکار نخبگان کرمانشاهی در اختراع اپلیکشن پیش بینی جام جهانی/ پیروزی ایران را پیش بینی کردمیرزایی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: این اپلیکشن پیش بینی جام جهانی توسط نخبگان کرمانشاهی طراحی شده است .

وی افزود:این برنامه نیز توانسته است با استفاده از هوش مصنوعی و ریاضیات بسیار پیشرفته، پیش بینی نهایی بازی های فوتبال مقدماتی جام جهانی 2018 را براساس داده های نیمه ی نخست انجام دهد.


میرزایی ادامه داد: این برنامه توسط محققین دانشگاه صنعتی کرمانشاه (محمدامیر ستاری، عباس قدردان و سیاوش حسینی تحت نظارت و راهنمایی دکتر غلامحسین روشنی و محمدامین ایمانی) ارائه گردیده است.

وی گفت:این محققین با چاپ بیش از 40 مقاله ISI در این حوزه به عنوان پیشتازان هوش مصنوعی در دنیا شناخته می شوند. ایده ی این برنامه برای اولین بار در دنیا مطرح می شود و آزمایشات گوناگون نشان از دقت و صحت بالای پیش بینی صورت گرفته دارد.
 
میرزایی افزود:در این برنامه از شما خواسته می شود تا اطلاعات نیمه نخست بازی را وارد نمایید. این اطلاعات شامل تعداد گل تیم ها در نیمه نخست، تعداد موقعیت گل تیم ها در نیمه نخست، تعداد شوت داخل چارچوب تیم ها در نیمه نخست و مالکیت توپ تیم ها(%) در نیمه نخست می باشد.
 
وی گفت:این داده ها را می توانید در حین بازی و بین دو نیمه از سایت های مختلف نظیر  varzesh3.com  دریافت کنید.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود:براساس جمع آوری یک پایگاه داده عظیم و با کمک روشهای ریاضی پیچیده، مدل تمام تیمهای حاضر در جام جهانی 2018 استخراج شده است و بر مبنای این مدل می توان اقدام به پیش بینی بازی های این تیم ها کرد. 
 
وی ادامه داد: لازم به ذکر است میانگین خطای مطلق این برنامه زیر 5/1 می باشد که حاکی از دقت بالای برنامه است.
 
میرزایی گفت:نحوه ی ورود اطلاعات نیمه نخست به برنامه به صورت عدد می باشد. برای مثال در بازی ایران و مراکش اگر گل تیم ایران در نیمه نخست 1 می باشد (1 وارد می شود)، تعداد گل مراکش در نیمه نخست 0 می باشد (0 وارد می شود)، تعداد موقعیت گل تیم ایران 6 می باشد(6 وارد می شود)، تعداد موقعیت گل تیم مراکش 5 می باشد(5 وارد می شود)، تعداد شوت داخل چارچوب تیم ایران 1 می باشد(1 وارد می شود)، تعداد شوت داخل چارچوب تیم مراکش 3 می باشد(3 وارد می شود)، مالکیت توپ تیم ایران %53 می باشد(53 وارد می شود) و مالکیت توپ تیم حریف %47 می باشد(47 وارد می شود). بعد از زدن دکمه پیش بینی نتیجه ی نهایی بازی پیش بینی میشود که به عنوان مثال برای نمونه ی بالا اعلا م می شود : ایران  برنده خواهد شد با احتمال 74 درصد!

وی ادامه داد:این اپلیکیشن معجزه آسا حاصل تلاش چندین محقق و دکترای محاسبات نرم می باشد و برای اولین بار در دنیا عرضه می شود.

 

انتهای پیام/ز

اختراع اپلیکشن پیش بینی جام جهانی توسط دانشجویان کرمانشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۲۳:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
افرین
آخرین اخبار