۵۰ درصد قنوات چهارمحال و بختیاری خشک شد

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از خشکیدگی ۵۰ درصد قنوات این استان بر اثر خشکسالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب با بیان کاهش ۵۰ درصدی منابع آبی بر اثر خشکسالی های پیاپی در این استان اظهار داشت: علاوه بر کاهش شدید آب چشمه‌ها، ۵۰ درصد از قنوات استان خشک شد و آبدهی مابقی با ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش به صورت فصلی می‌باشد.

وی تعداد کل قنوات استان را ۸۴۱ رشته اعلام کرد و افزود: امسال برای لایروبی ۷۰ رشته قنات، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کاهش ۲۵ درصدی کشت محصولات آب‌بر شامل سیب زمینی، چغندرقند و ذرت در استان از برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی برای مقابله با خشکسالی و مدیریت بهینه منابع آبی می‌باشد.

غریب گفت: امسال سه هزار هکتار از باغات استان برای اجرای سیستم آبیاری تیپ و زیر سطحی هدف‌گذاری شده که در این راستا تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌جاری حدود ۳۰ درصد از باغات گردوی استان به دلیل نبود بارندگی مناسب در فصل زمستان و گرمای هوا، خشک یا دچار آسیب جدی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باغات و مزارع شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن و سامان به دلیل کاهش منابع آب سد زاینده رود در معرض خطر قرار دارد که بیشترین آسیب به بخش باغبانی وارد می‌شود.

انتهای پیام/خ

کشت محصولات آب‌بر ۲۵ درصد کاهش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.