برای پاسخ به سوالات نمایندگان؛

وزرای جهاد و اقتصاد به مجلس می‌روند

وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس می روند.

وزرای جهاد و اقتصاد این هفته به مجلس می‌روندبه گزارش حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی به منظور پاسخگویی به سؤالات اسدالله عباسی دهم نماینده مردم املش و رودسر و «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به چهار فقره سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت.

این هفته همچنین گزارش های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء های قانونی در این موضوع قرائت خواهد شد.

انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با پیشنهاد هیئت رئیسه و همچنین گزارش کمیسیون انرژی در مورد نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

نمایندگان مجلس علاوه بر بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و ساز و هزینه ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری و واگذاری املک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر را استماع خواهند کرد.

این هفته همچنین قرار است در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی قرائت شود.

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل کمیسیون ویژه بررسی لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم و همچنین بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل هشتاد و پنجم(85) قانون اساسی از دیگر مواردی است که در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بر اساس این گزارش طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعاده شده از شورای محترم نگهبان، طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی سال 1396 کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور، بررسی طرح یک فوریتی اصلاح بند (الف) ماده (90) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم در دستور کار هفته جاری نمایندگان مجلس در جلسه علنی عنوان شده اند.

همچنین طرح یک فوریتی اصلاح ماده (1) قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، لایحه حفاظت از خاک، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در همکاری های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا- اقیانوسیه، لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هم در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارند. 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار