ترامپ مسئولیت جدایی اعضای خانواده‌های مهاجران را به گردن دموکرات‌ها انداخت!

رئیس‌جمهور آمریکا که سیاست‌های ضدمهاجرتی‌اش به شدت جنجال‌برانگیز شده است، دموکرات‌ها را مقصر جدایی اعضای خانواده‌های مهاجران از یکدیگر دانست.

ترامپ دموکرات‌ها را مسئول قانون مهاجرتی دولت او درباره جدایی خانواده‌ها دانستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دموکرات‌ها را مقصر جدایی خانواده‌های مهاجر در مرزهای آمریکا دانست. سخنان ترامپ واکنش به انتقاداتی است که دولت آمریکا همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کند. این انتقادات از زمان اتخاذ سیاست مهاجرتی دولت که در نتیجه آن بسیاری از کودکان مهاجر از والدین خود جدا شدند، شکل گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد: دموکرات‌ها این قانون را بر ملت ما تحمیل کردند. من از این قانون متنفر هستم. از دیدن جدایی کودکان از والدین بیزار هستم. دموکرات‌ها می‌توانند به پیش ما بیایند، مخاطب این سخنان آنها هستند و آنها می‌توانند تمامی امنیت مرزی را تغییر دهند. ما به دیوار مرزی نیاز داریم. ما به امنیت مرزی نیاز داریم. ما این دیوار مرزی را برای راحت شدن از روند دستگیری و سپس آزاد کردن افراد در پیش گرفتیم.

 سی ان ان گزارش داد: سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا به طور قابل توجهی انعکاس دهنده عملکرد دولت او است و نیز نشان دهنده این است که کنگره آمریکا برای پرداختن به موضوعات مختلف امنیت مرزی و مهاجرت در تلاش است چه کارهای را انجام دهد. درست 24 ساعت قبل جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند که در آن هم اولویت‌های ترامپ در موضوع مهاجرت را مدنظر قرار می‌دهد و هم احتمالا تغییراتی را در پروتکل مربوط به جدایی اعضای خانواده‌ها در مرزها این کشور لحاظ خواهد کرد. لایحه جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به نحوی محافظه‌کارانه به موضوعات مرتبط با جدایی  والدین از کودکانشان از طریق لغو توافقی می‌پردازد که بر اساس آن کودکان نمی‌توانند بیش از سه هفته در بازداشت نگه داشته شوند.

به گفته یکی از نمایندگان دموکرات، پاسخ مسئله جدایی خانواده‌ها این نیست که آنها را پشت میله‌های زندان نگه داشت. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از دولت ترامپ می‌خواهند تا در سیاست مربوطه تغییر دهد. نانسی پلوسی، رهبر اقلیت‌های دموکرات مجلس نمایندگان روز پنج شنبه به خبرنگاران اعلام کرد به نظر نمی‌رسد اصلاحات قانونی صورت گیرد. نمایندگان دموکرات حتی درباره اصلاحات قانونی با همتایان جمهوری خواه خود صحبت نمی‌کنند. لایحه‌های مربوط به مهاجران مرزی قرار است هفته آینده در مجلس نمایندگان بررسی شود.

سی ان ان نوشت علیرغم ادعاهای رئیس جمهور آمریکا، سیاست جدایی کودکان مهاجران از والدین خود از سوی دولت او اتخاذ شده و تصمیم مستقیم دولت او است و دموکرات‌ها نمی‌توانند در این باره مقصر باشند. مسائل قابل توجه در این خصوص این است که لایحه مهاجرتی رئیس جمهور 39 رای موافق در سنای این کشور بدست آورد.

انتهای پیام/

ترامپ دموکرات‌ها را مقصر جدایی خانواده‌های مهاجران دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار